انتصاب‌ها اجباری باشد استعفا می‌دهم

شهردار زنجان گفت: این موضوع که بگوییم یک مدیر در روند انتصاب‌ها استقلال کامل دارد، صحیح نیست. من نیز در وضعیتی نیستم که اجبار برای انتصابی را قبول کنم و اگر چنین باشد استعفا می‌دهم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر در نشست خبری با تاکید بر اینکه شهرداری بدون کمک دولتی اداره می‌شود و تأمین به موقع منابع حرف اول را در شهرداری می‌زند، اظهار کرد: بودجه شهرداری زنجان از ۸۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است که رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به بودجه اضافه شده است، افزود: سهم بودجه عمرانی ۷۵۰ میلیارد تومان و بودجه جاری ۴۷ میلیارد تومان است.

شهردار زنجان با اشاره به پیشرفت پروژه سبزه‌میدان، خاطرنشان کرد: کف‌سازی سبزه‌میدان و تغییر سنگ تراورتن مناسب با شرایط آب و هوایی زنجان انجام شده است. مبلغ اولیه قرارداد سبزه‌میدان ۶۴ میلیارد تومان بود که ۵۲ میلیارد تومان دیگر به آن اضافه شد و با در نظر گرفتن مبالغ تعدیل، قرارداد ۱۲۱ میلیارد تومان ثبت وضعیت داشته است.

وی اضافه کرد: ۸۹ میلیارد تومان مبلغ قرارداد تکمیلی پروژه سبزه‌میدان است که با احتساب مبالغ تعدیل، این میزان به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

شهردار زنجان تصریح کرد: آب‌راه شرقی سبزه‌میدان تا پایان خردادماه و فاز جنوبی میدان تا پایان فصل پاییز به بهره‌برداری می‌رسد. برای تأمین منابع درخواست اوراق خزانه کرده‌ایم، اما خودمان را به این اوراق وابسته نمی‌کنیم تا در صورت محقق نشدن مشکلی برای ادامه اجرای طرح به وجود نیاید.

فیروزفر با اشاره به روند اجرایی پروژه معبر پادگان، گفت: زیرسازی شرقی غربی معبر پادگان انجام شده است. قرارداد آسفالت پروژه با بنیاد مسکن به زودی منعقد و عملیات اصلی تا پایان خردادماه تکمیل خواهد شد. اواسط تیرماه نیز معبر پادگان به شرط همکاری ارتش برای برداشتن دیوارها و اطمینان از پاکسازی، بازگشایی خواهد شد.

وی گفت: مشکل معارض پل روگذر امام حسن مجتبی (ع) حل شده است و عملیات آسفالت‌ریزی به‌زودی انجام خواهد شد تا محور دوربرگردان پل امام حسن مجتبی (ع) سی‌ام خردادماه به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری از پارکینگ طبقاتی سعدی در صورت تخصیص اعتبار

شهردار زنجان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح پارکینگ طبقاتی سعدی هزینه شده و ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام این پروژه اعتبار نیاز است، در صورت تخصیص اعتبار این طرح پایان شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

فیروزفر با تاکید بر اینکه احداث پارک‌های موضوعی در دستور کار شهرداری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ ست بازی کودکان برای مناطق محروم خریداری شده که در مرحله نصب است. پلیس آب در چهار منطقه تشکیل و پلاک‌کوبی درختان و شناسنامه‌دار کردن درختان انجام شده است.

وی در خصوص اجباری بودن برخی انتصابات، گفت: این موضوع که بگوییم یک مدیر در روند انتصاب‌ها استقلال کامل دارد، صحیح نیست. من نیز در وضعیتی نیستم که اجبار برای انتصابی را قبول کنم و اگر چنین باشد استعفا می‌دهم.

شهردار زنجان با بیان اینکه به زودی پروژه تقاطع شهید فخری‌زاده در گلشهر کاظمیه به مرحله اجرا خواهد رسید، تصریح کرد: پیمانکاران محلی قیمت بالایی برای اجرای طرح آسفالت‌ریزی شهر ارائه داده‌اند با این وجود برای نخستین‌بار معابر سطح شهر زنجان با اسکن لیزری تجهیز و آسفالت‌ریزی خواهد شد.

فیروزفر ادامه داد: برای نخستین بار روش ژئوکامپوزیت به صورت پایلوت در خیابان اصلی اعتمادیه به مرحله اجرا درآمد و سعی داریم با عدالت در توزیع، ترمیم و روکش آسفالت تمام شهر را انجام دهیم.

وی با اشاره به بهسازی و کف‌سازی بازار بزرگ زنجان، خاطرنشان کرد: امسال برای جلوگیری از هدررفت منابع آبی شهر، پلیس آب فعال می‌شود تا امکان خطا به حداقل برسد و صرفه‌جویی بیشتر شود.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه رفع معضل ترافیک هسته مرکزی شهر از اولویت‌های اصلی است، گفت: با تأیید شورای عالی ترافیک درصدد عقد قرارداد با شرکت مشاور برای حل مشکلات ترافیکی شهر زنجان برآمدیم. طرح کارگذاری دوربین‌های مداربسته را انجام دادیم و منتظر خرید دوربین‌ها هستیم.

کد خبر 578830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.