برگزاری نخستین جشنواره گل‌های بابونه شهر پول

با حضور بخشدار کجور، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر پول، از تندیس نخستین جشنواره عکس گل‌های بابونه شهر پول رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد خزایی، شهردار پول در مراسم رونمایی از تندیس اولین جشنواره عکس گل‌های بابونه شهر پول، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط و دوستی و ارتباط با طبیعت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: تاکنون ۳۰ اثر حرفه‌ای و آماتور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و به دلیل استقبال شهروندان، مهلت ارسال آثار تا یک هفته دیگر تمدید شده است.

شهردار پول با اشاره به پتانسیل بالای شهر در تولید گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره، آشنایی مردم با خواص بابونه و دیگر گیاهان دارویی منطقه بیشتر می‌شود تا در کنار ایجاد نشاط اجتماعی بتوانیم از این ظرفیت بالقوه برای اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

حسین بیژنی، بخشدار کجور نیز در این جلسه با بیان اینکه، بخش کجور از مواهب طبیعی فراوانی برخوردار است که باید شناسایی و معرفی شود، تاکید کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و کاربردی کردن مواهب طبیعی در راستای توسعه پایدار منطقه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، گلاب‌گیری و پرورش و کاشت داروهای گیاهی در این بخش بسیار چشمگیر بوده است که می‌تواند به مهاجرت معکوس، تولید و اشتغال کمک کند.

بابک شمس‌ناتری، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر نیز از شهر پول به عنوان یکی از غنی‌ترین مناطق نوشهر در حوزه منابع انسانی به ویژه در عرصه هنر و فرهنگ یاد کرد و برگزاری این جشنواره را گام بزرگی در راستای معرفی هرچه بهتر این شهر خواند.

وی افزود: برگزاری جشنواره عکس بابونه به عنوان نمادی از مواهب الهی و خدادادی منطقه، تأثیر زیادی بر تولید آثار هنری داشته و شور و نشاط اجتماعی و فرهنگی را به ارمغان می‌آورد.

شمس‌ناتری برای ارائه گواهی حضور در جشنواره و برگزاری نمایشگاه عکس در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر اعلام آمادگی کرد.

محمدرضا خزایی، عضو شورای شهر پول با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های گذشته با عناوین مختلف موفقیت‌آمیز نبود، اما تلاش می‌شود جشنواره گل‌های بابونه دائمی شود و فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های این شهر فراهم کند.

وی از تلاش و همراهی مسئولان برای برگزاری این جشنواره تقدیر کرد و ادامه داد: امیدوار هستیم با مشارکت مسئولان بتوانیم به توسعه هرچه بیشتر این شهر کمک کنیم.

عضو شورای شهر پول از این جشنواره به عنوان عامل بازشناسایی شهر یاد کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت گردشگری و جذب توریست، صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال این جشنواره در راستای توسعه پایدار شهری استفاده کرد.

محمد ولی‌پور، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نوشهر نیز برگزاری جشنواره‌های مختلف جهت معرفی قابلیت‌های گردشگری و فرهنگی را بسیار سودمند عنوان کرد و گفت: با توجه به برگزاری رویداد بین‌المللی ساری اکو ۲۰۲۲ در استان مازندران، برگزاری جشنواره گل بابونه شهر پول گام مهمی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان نوشهر و بخش کجور است.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم جهت ثبت جشنواره گل بابونه به نام شهر پول انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از تندیس اولین جشنواره عکس گل‌های بابونه شهر پول رونمایی و به هریک از مسئولان حاضر در این مراسم یک تندیس اهدا شد.

کد خبر 578826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.