افزایش ۵ برابری تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی در بندر «سالیانکا»

با توجه به سرمایه‌گذاری و نقش‌آفرینی جدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر استراخانسکی (سالیانکا)، میزان تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی در این بندر طی سال گذشته پنج برابر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، افزایش گردش کالا در منطقه، موجب ظرفیت‌سازی امکانات در بنادر آستراخان شده است، به گونه‌ای که طی یک سال اخیر حجم تخلیه و بارگیری محموله‌های وارداتی مانند غلات، آرد، روغن، سلولز و مواد شیمیایی تنها در بندر استراخانسکی (سالیانکا) پنج برابر شده است.

در این میان، برنامه‌های توسعه‌ای بسیاری برای این بندر در نظر گرفته شده است؛ به گونه‌ای که امسال مساحت آن به میزان ۹ هزار متر مربع افزایش پیدا می‌کند که اجازه می‌دهد تعداد ۳۰۰ واگن به صورت همزمان در بندر مستقر و مساحت انبار СВХ بیشتر شود که برای دپوی محموله‌های وارداتی مسئله‌ای حیاتی خواهد بود.

با توجه به اینکه مسیر بیشتر کشتی‌هایی که از آستراخان حرکت می‌کنند به سمت ایران است، سال گذشته سهامداران ایرانی بیش از ۷۰۰ میلیون روبل در این بندر سرمایه‌گذاری کردند که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه حضور پررنگی داشته است.

ایران در توسعه بندر مورسکوی نیز مشارکت دارد؛ به گونه‌ای که مسیرهای لجستیکی جدیدی در حال ایجاد است.

بنا به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هم اکنون تجارت در بخش شرقی مورد تقاضای شدید قرار گرفته است و از ظرفیت‌های آن در چند سال آینده به صورت کامل استفاده خواهد شد که به هر حال این امر باعث می‌شود گلوگاه‌های این مسیرها کم‌کم شناسایی شوند. منظور از این گلوگاه کانال ولگا- خزر است؛ به این معنا که مسیرهایی که قبلاً از بنادر نووروسیسک و سن‌پترزبورگ عبور می‌کردند، امروز به سمت آستراخان منتقل می‌شوند.

کد خبر 578821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.