۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
افزایش دقت خوانش میزان مصرف آب

یک شرکت دانش‌بنیان کنتوری را با دقت بسیار بالا و امکانات بیشتر برای جایگزینی کنتورهای مکانیکی سنتی طراحی کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ابوالفضل جان‌فدا با بیان اینکه کنتور اندازه‌گیری آب با تکنولوژی اندازه‌گیری التراسونیک تولید شده، اظهار کرد: کنتور التراسونیک آب هوشمند جایگزین کنتورهای مکانیکی سنتی می‌شود که دارای دقت بسیار بالا است.

افزایش دقت خوانش میزان مصرف آب

وی ادامه داد: در واحدهای ساختمانی که لوله خط برگشت آب گرم بهداشتی در داخل واحد اجرا شده است باید کنتور اندازه‌گیری روی لوله ورودی به واحد و یک عدد روی لوله خروجی واحد نصب تا با مقایسه مقدار آب ورودی و خروجی و اندازه‌گیری اختلاف آن، مقدار آب گرم بهداشتی مصرف شده را به دست آورد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: از موارد مصرف این محصول می‌توان اندازه‌گیری مصرف آب سرد و گرم بهداشتی بخش‌های مختلف ساختمان جهت تفکیک قبض آب واحدهای ساختمان، اندازه‌گیری انرژی حرارتی مصرفی آب گرم بهداشتی بخش‌های مختلف ساختمان جهت استفاده در تفکیک قبض گاز واحدهای ساختمان و اندازه‌گیری دبی مصرفی جهت مانیتورینگ مصرف در بخش صنعت اشاره کرد. این محصول سرعت سیال آب، دبی لحظه‌ای، دبی حجمی عبوری، جهت حرکت سیال آب و ساعت کارکرد کنتور و دمای آب را اندازه‌گیری می‌کند.

طول عمر بالا و قطع و وصل شیر از راه دور

وی ادامه داد: طول عمر این کنتور دو تا سه برابر کنتورهای مکانیکی است و با توجه به خطای بسیار کم، اندازه‌گیری و پرداخت واقعی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند؛ همچنین باعث مانیتورینگ از راه دور و مدیریت در سطح کلان می‌شود.

جان‌فدا گفت: وضعیت آب در ایران و منطقه خاورمیانه بسیار بحرانی است؛ با این محصول می‌توان مسیر آب را برای مصرف‌کننده‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند یا از پرداخت هزینه آب مصرفی امتناع می‌کنند، قطع کرد.

وی تصریح کرد: این محصول قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی است و قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه دارد؛ در بحث صادرات نیز با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقداماتی صورت گرفته است و قراردادهایی با ارزآوری بالا به‌زودی امضا خواهد شد. طراحی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این محصول کاملاً در این شرکت انجام است و در حال حاضر در این بخش اشتغال مستقیم برای ۲۰ نفر ایجاد شده است.

کد خبر 578810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.