مدیرمسئول مشرق نیوز مجرم شناخته نشد

سخنگوی هیئت‌ منصفه دادگاه مطبوعات گفت: بعد از رسیدگی به پرونده اتهامی، مدیرمسئول پایگاه مشرق‌نیوز مجرم شناخته نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مومنی‌راد در خصوص جزئیات دادگاه مطبوعات این هفته، اظهار کرد: در نشست دوم و نهم خرداد ۱۴۰۱ در شعبه ششم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی به یک پرونده جرم مطبوعاتی رسیدگی شد.

وی ادامه داد: بر این اساس به پرونده مدیرمسئول پایگاه مشرق‌نیوز به اتهام نشر اکاذیب، توهین و افترا مورد رسیدگی قرار گرفت که هیئت‌منصفه پس از استماع اظهارات بسیار مفصلِ شکات و وکلای مدافع آنان و نیز استماع دفاعیات متهم در اتهامات فوق‌الذکر که به علت طولانی شدن در دو جلسه دادگاه با فاصله یک هفته برگزار شد، متهم را به‌اتفاق آرا در همه موارد اتهامی، مجرم ندانست.

به گزارش ایمنا، رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیئت‌منصفه در دادگاه صالحه صورت می‌گیرد. هیئت‌منصفه در دادگاه‌های تحت نظر قوه قضائیه طبق این قانون تشکیل می‌شود. اعضای هیئت‌منصفه از بین اصناف و گروه‌های مختلف اجتماعی نظیر روحانیون، اساتید دانشگاه، دانشجویان، پزشکان، مهندسان، کارگران، کشاورزان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، معلمان، وکلای دادگستری، کارمندان، هنرمندان، پیشه‌وران و تجار به مدت چهار سال انتخاب می‌شوند.

کد خبر 578807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.