شغل‌های امروز و آینده مرتبط با متاورس چیست؟

متاورس فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت است که تاکنون تغییر خاصی در زندگی بشر به وجود نیاورده است؛ در دنیای متاورس مردم، صنایع و نهادها به‌طورمجازی با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «متاورس» که به «فراجهان» نیز شهرت دارد، فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق عینک‌های واقعیت افزوده، هدست‌های واقعیت مجازی، رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی خواهد بود. امروزه مشاغل متاورس متعددی در برنامه‌ریزی و مهندسی وجود دارد، با این حال پیش‌بینی می‌شود شغل‌های بسیار بیشتری در رابطه با این بستر در آینده شکل گیرد.

متاورس چیست؟

متاورس بستری است که بر پایه زنجیره بلوکی شکل گرفته است و به افراد کمک می‌کند دنیای واقعیت مجازی جدیدی به وجود آورند. افراد می‌توانند با استفاده از این بستر، دنیای منحصر به فرد خود را ایجاد کنند، به برقراری ارتباط با دیگران بپردازند، در چت‌روم‌ها به گذراندن زمان با سایرین مشغول شوند و حتی از طریق اینترنت کسب درآمد کنند. متاورس خواه به شکل ارزهای رمزگذاری شده، رمزهای غیرقابل معاوضه یا سایر اشکال، امکان برقراری تعهدات هوشمند مختلف را فراهم می‌آورد. این بستر فقط برای سرگرمی نیست، بلکه نرم‌افزاری تجاری در دنیای واقعی به حساب می‌آید که به مردم در درآمدزایی کمک زیادی خواهد کرد.

مشاغل مرتبط با متاورس در آینده

شاید پرسشی که در اینجا ذهن بسیاری از مردم را به خود درگیر کند اینکه آیا متاورس نیز می‌تواند مانند سایر تکنولوژی‌ها، دنیای بشر را متحول کند؟ بسیاری از محققان استدلال کرده‌اند که این قابلیت به‌تنهایی برای متاورس امکان‌پذیر نیست، بلکه باید مردم برای توسعه این بستر بکوشند تا بتوانند بهره‌گیری از آن را بهینه کنند. طراحی متاورس یکی از مشاغلی خواهد بود که در نتیجه پیدایش آن در میان مردم جهان ترویج پیدا خواهد کرد و نیاز به متخصصان در زمینه آن، روزبه‌روز افزایش خواهد یافت. طراحان متاورس به کمپانی‌ها کمک خواهند کرد محصولات خود را با کیفیت بهتری تولید کنند و در اختیار مردم بگذارند، ضمن این‌که این افراد در تسهیل نحوه توزیع این محصولات نیز نقش مهمی ایفا خواهند کرد. تصور می‌شود که مشاغل متاورس در آینده بسیار شبیه به شغل‌هایی باشد که امروزه بشر با آن‌ها سروکار دارد، تنها نحوه درآمدزایی از طریق آن‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

متاورس چگونه می‌تواند زندگی انسان‌ها را تغییر دهد؟

بسیاری از محققان استدلال‌های زیادی مبنی بر موفقیت متاورس در آینده آورده‌اند و معتقد هستند که این بستر می‌تواند زندگی انسان‌ها را در آینده متحول کند. به نظر می‌رسد که رد این فرضیه‌ها عقلانی نباشد چراکه امروزه نیز اثرات زیادی از قدرت متاورس در زندگی انسان‌ها به چشم می‌خورد. بدون شک، در آینده متاورس دنیای تجارت را متحول خواهد کرد و به ویژه تغییرات زیادی در املاک و مستغلات به وجود خواهد آورد. در اثبات واقعی شدن قدرت متاورس در ایجاد تحول در آینده، همین بس است که بشر امروز به خوبی با برقراری ارتباطات خود به صورت اینترنتی و حتی برگزاری مجازی کلاس‌های درسی آشنا است پس، قدرت یافتن متاورس در ایجاد تحول در زندگی نیز دور از ذهن نیست.

هویت دیجیتالی در آینده

امروزه اینترنت بخش اعظمی از روزمرگی‌های بشر را دربر گرفته است و این یعنی، واقعیت‌های دنیا هرچه بیشتر در یک بستر دیجیتالی اتفاق می‌افتد. اغلب مردم به طور روزانه با کسب‌وکارها، وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای اینترنتی در ارتباط هستند که برای استفاده از آن‌ها باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنند. از آنجا که متاورس مبتنی بر زنجیره بلوکی است، در نتیجه تعهداتی هوشمند برای حفظ هویت کاربران در آن وجود خواهد داشت. اگر در آینده، متاورس به یک بستر برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تبدیل شود، آن‌گاه هویت افراد شکل تازه‌ای به خود خواهد گرفت و از نوع دیجیتالی خواهد بود.

کد خبر 578804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.