انتقاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گفت: وزارت جهاد کشاورزی مصوبه‌ای داشته است که براساس آن معادل ۳۰ درصد هزینه‌های تولید، تسهیلات به مرغداران تعلق می‌گیرد؛ این تسهیلات فقط کمک‌هزینه تولید بوده است و نقدینگی مورد نیاز مرغداران را تامین نمی‌کند.

حبیب اسدالله‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تولید مرغ در کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد و مرغ مورد نیاز بازار تأمین شده است. بنابراین در تأمین مرغ مشکلی وجود ندارد. مرغ تولیدی مازاد بوده است که بخشی از آن توسط شرکت پشتیبانی امور دامی خریداری می‌شود.

وی افزود: همچنین دولت مجوز داده است که بخش دیگری از مرغ مازاد به خارج از کشور صادر شود. اکنون قیمت مرغ موجود در بازار کمتر از قیمت مصوب و بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گفت: نهاده‌های مورد نیاز مرغداران با ارز نیمایی تأمین می‌شود و مشکلی در تأمین آن وجود ندارد. برخی از مرغداران نهاده‌هایی با ارز ترجیحی از دولت خریداری کرده بودند که هنوز تحویل داده نشده است. پیگیر تأمین این نهاده‌ها نیز هستیم تا رغبت و انگیزه برای تولید مرغ بین مرغداران افزایش یابد.

اسدالله‌نژاد اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی مصوبه‌ای داشته است که براساس آن معادل ۳۰ درصد هزینه‌های تولید، تسهیلات به مرغداران تعلق می‌گیرد. این تسهیلات فقط کمک‌هزینه تولید بوده است و نقدینگی مورد نیاز مرغداران را تأمین نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات به عنوان تنها راهکار کمک به ایجاد انگیزه برای تولید در شرایطی که یارانه نهاده‌های دامی حذف شده است، کافی نیست. لازم است اقدامات دیگری در این زمینه انجام شود که توسط اتحادیه سراسری مرغداران به هیئت دولت اعلام شده است و پیگیری خواهد شد.

کد خبر 578778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.