اعتراض شهروندان گلشهر به توقف طرح جمع‌آوری زباله‌ها+ پاسخ شهردار

توقف طرح جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت که سه‌شنبه هر هفته انجام می‌شد، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند سالی است که در شهر گلشهر طرح تفکیک زباله از مبدا آغاز شده است. شهروندان از این طرح استقبال کرده و همکاری لازم را با پیمانکار طرح جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت انجام داده‌اند.

سه‌شنبه هر هفته شهروندان زباله‌های قابل بازیافت را تحویل ماشین حمل زباله می‌دهند و در ازای آن نمک یا کیسه پلاستیک تحویل می‌گیرند، اما چند ماه است طرح جمع‌آوری متوقف شده و انباشت زباله در منازل مشکلاتی را ایجاد کرده است. توقف این طرح موجب شده است شهروندان مجبور شوند زباله‌های قابل بازیافت خود را در سطل زباله قرار دهند.

توقف این طرح زمینه را برای ورود زباله‌دزدهای غیربومی به شهر کوچک گلشهر باز کرده است. عده‌ای از شهروندان گلشهر در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به این شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

راه‌اندازی مرکز ثابت جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت

مصطفی محمودی، شهردار گلشهر در خصوص انتقاد شهروندان نسبت به متوقف شدن طرح جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت، گفت: روزهای سه‌شنبه هر هفته جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت انجام می‌شود، اما روال کار مناسب نیست.

وی افزود: قرار است در آینده نزدیک یک مرکز ثابت جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت در قسمتی از ساختمان شهرداری قدیم راه‌اندازی می‌شود، البته پس از بستن قرارداد با پیمانکار طرح جمع‌آوری به صورت رسمی اجرا می‌شود.

شهردار گلشهر خاطرنشان کرد: تصمیم شهرداری بر این است تا در اجرای طرح جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت، فرایند آموزش نحوه تفکیک زباله به صورت حضوری برای شهروندان برگزار و تحویل پلاستیک مخصوص جمع‌آوری زباله به شهروندان داده شود.

کد خبر 578762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.