ماندن در جمع گاندوهای قوی، اولویت من است/هواداران، قوت‌ قلب ذوب‌آهن هستند

«در ذوب‌آهن از وضعیتم راضی‌ام و با اعتمادی که به من شد اسم باقرپسند در محافل به زبان‌ها می‌آید؛ می‌خواهم باشگاهی که در آن فعالیت می‌کنم برای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیا تلاش کند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید باقرپسند، یکی از هدف‌مندترین خریدهای تارتار برای ذوب‌آهن در این فصل و یکی از بهترین خریدهای نیم‌فصل دوم فوتبال ایران بود. تارتار او را از سومقاییت آذربایجان برای کمک به خط حمله نه‌چندان موفق و زهردار ذوب‌آهن، خصوصاً در نبردهای هوایی به اصفهان آورد. باقرپسند در دیدارهایش برای ذوب‌آهن، نمایش تحسین‌برانگیزی از خود به‌جای گذاشت. وی زننده آخرین گل قرن در سال ۱۴۰۰ و زننده نخستین گل قرن در سال ۱۴۰۱ برای گاندوها بود. مهاجم سبزپوشان اصفهانی، در ۱۳ بازی این فصل خود در اصفهان چهار گل برای ذوب‌آهن به‌ثمر رساند و تأثیر بسزایی در عملکرد موفق خط تهاجمی ذوب‌آهن نسبت به نیم‌فصل اول داشت. از قرارداد باقرپسند تنها یک نیم‌فصل دیگر با ذوب‌آهن باقی مانده است و او می‌تواند با توافقات مورد نیاز باز هم برای ذوب‌آهن به مدت طولانی‌تری به میدان رود.

خبرگزاری ایمنا در روزهای گذشته میزبان سعید باقرپسند بود؛ در ادامه می‌توانید این گفت‌وگوی مفصل را با مهاجم تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان بخوانید:

مدتی در سومقاییت آذربایجان کنار دو ایرانی دیگر بازی کردید؛ سطح لیگ این کشور چگونه است؟

شرایط در کشور آذربایجان بد نبود؛ اما سطح فوتبالشان از ایران خیلی پایین‌تر است و رسانه بسیار ضعیف‌تری دارند؛ اما از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت بزرگی با ایران دارند و از نظر امکانات پیشرفته هستند. ورزشگاه‌هایشان بزرگ نیست اما از نظر چمن و کیفیت‌های مورد نیاز تجهیزات باکیفیتی دارند.

پس از حضور در آذربایجان، برای ماندن تلاشی انجام دادید یا به‌دنبال حضور مجدد در لیگ ایران بودید؟ دلیلتان از رفتن به آن لیگ چه بود؟

هدفم این نبود که در آذربایجان و کشورهای خارجی بمانم، سال گذشته در ایران فرصتی به من داده نشد و مجبور شدم بروم و پرقدرت‌تر به ایران برگردم. به‌همین دلیل نیز بود که در نیم‌فصل دوم با سپری‌کردن مراحل دریافت رضایت‌نامه به ایران برگشتم. می‌خواستم دیده شوم، چرا که سال گذشته با وجود عملکرد خوبم، در ایران اجازه پیشرفت به من داده نشده بود.

چه‌شد که ذوب‌آهن را برای ادامه فوتبال انتخاب کردید؟

نیم‌فصل دوم که به ذوب‌آهن آمدم مانند دو سال گذشته تیم شرایط خوبی نداشت و من هم برای کمک‌کردن به ذوب‌آهن آمدم؛ تیمی که همیشه جزو بهترین‌های فوتبال ایران بوده است. به‌همین دلیل انتخاب اول من ذوب‌آهن بود. زمانی که از آذربایجان برگشتم چند پیشنهاد لیگ‌برتری داشتم و پس از مشورت با دوستانم، ذوب‌آهن انتخاب نخست تیم آینده‌ام بود.

ماندن در جمع گاندوهای قوی، اولویت من است/هواداران، قوت‌قلب ذوب‌آهن هستند

شما بهترین سرزن لیگ بیستم و یکی از موفق‌ترین‌ها در لیگ بیست‌ویکم هستید؛ در خصوص توانایی خود در نبردهای هوایی بگویید.

سال‌ها است که در نبردهای هوایی توانایی خاصی دارم اما هیچ‌گاه آن‌گونه که باید دیده نشدم. نمی‌خواهم به فصل گذشته برگردم؛ در پنج بازی سه گل برای آلومینیوم اراک به ثمر رساندم اما مربی وقت آلومینیوم تا انتهای فصل من را نیمکت‌نشین کرد و این یکی از عقده‌هایی است که در دلم مانده است که چرا و چگونه مهاجم گلزن تیم را نیمکت‌نشین می‌کنند. البته دیگر گذشته و بهتر است راجع‌به آن صحبت نکنیم. دلم می‌خواهد در خصوص فرصتی که در حال‌حاضر در اختیار من قرار گرفته است صحبت کنم. شرایطی که همیشه داشته‌ام را در فوتبال اصفهان نیز پیاده کردم و توانستم بیشتر از گذشته دیده شوم.

همچنان با ذوب‌آهن قرارداد دارید؛ اما آیا با توجه به عملکرد قابل‌توجه‌تان پیشنهادی برایتان آمده است و اینکه مایل به ماندن در ذوب‌آهن هستید؟

سه پیشنهاد خارجی برای من آمده است که یکی از آن‌ها از لیگ ستارگان قطر است؛ اما مایل نیستم که دوباره خارج از کشور بازی کنم. از لحاظ شرایط فوتبالی فعلاً در ذوب‌آهن اوضاع خوب است و از وضعیتم راضی هستم. در انتهای فصل در خصوص سال آینده می‌توان بیشتر صحبت کرد. چرا که شرایط سنی‌ام دیگر اجازه نمی‌دهد که مانند گذشته تصمیم بگیرم و باید از لحاظ مالی و فوتبالی انتخاب درستی داشته باشم.

هدفتان از بازی در یک تیم لیگ‌برتری، رسیدن به چه جایگاهی است؟

دوست دارم در تیمی بازی کنم که مدعی کسب قهرمانی باشد یا حداقل برای گرفتن سهمیه‌آسیایی تلاش کند. چرا که این پتانسیل و ظرفیت را در خودم می‌بینم که بتوانم به یک تیم کمک کنم تا به خواسته‌هایش در مسیر موفقیت در لیگ‌برتر برسد.

به‌نظر می‌رسد با اضافه‌شدن شما به ذوب‌آهن، تاکتیک تیم تغییر کرد؛ آیا هدف خاصی از جانب مهدی تارتار برای جذب شما وجود داشت؟

از همان روز اولی که تارتار پیشنهاد حضور در ذوب‌آهن را به من داد این نکته را به من گفت که به یک مهاجم بلندزن و موفق در نبردهای هوایی نیازمند است؛ احتمالاً در برنامه‌های تاکتیکی‌اش استفاده از توپ‌های هوایی وجود داشته است و با حضور من و سایر بازیکنان روند تاکتیکی در نیم‌فصل دوم تغییر پیدا کرد.

حضور در ترکیب اصلی یا بازیکن جایگزین بودن برای شما تفاوت خاصی دارد؟

حضور بازیکنان در زمین کاملاً به شرایط سنجیده شده توسط مربیان و کادر فنی برمی‌گردد، ترکیب تیم بر اساس تاکتیک‌ها و برنامه‌ها در بازی مختلف متفاوت است و ممکن است با توجه به شرایط و سبک بازی حریفان وظیفه بازیکنان نیز متفاوت‌تر باشد؛ همچنین اطاعت از تصمیمات کادر فنی وظیفه بازیکنان است و باید بتوانیم در هر شرایطی که در زمین حاضر می‌شویم تمام تلاشمان را برای تیم انجام دهیم.

پیش‌بینی‌تان از جایگاه ذوب‌آهن در انتهای لیگ بیست‌ویکم چیست؟

هدف ما در انتهای فصل حضور در رده هفتم جدول بود و در حال حاضر هم در این رده قرار داریم. بزرگترین ضربه را برای رسیدن به پیروزی‌های بیشتر تعطیلی‌های متوالی لیگ به ما زد.

ماندن در جمع گاندوهای قوی، اولویت من است/هواداران، قوت‌قلب ذوب‌آهن هستند

آیا زمانی که به استان اصفهان آمدید با کسی آشنا بودید؟ رفیق نزدیک‌تان در تیم کدام بازیکن است؟

زمانی که به اصفهان آمدم غریب بودم و کسی را نمی‌شناختم اما در حال‌حاضر با سجاد عاشوری، حسین شنانی و محمد خدابنده‌لو رفاقت خوب و نزدیکی داریم. همچنین با تمام اعضای کادر فنی و بازیکنان ذوب‌آهن نیز ارتباط خوبی داریم و میان آنان فرقی نمی‌گذارم.

شما و هم‌تیمی‌هایتان شرایط بدنی خوبی در رقابت‌های این فصل داشته‌اید، دلیل آن چیست؟

مربی بدنساز ذوب‌آهن بسیار باتجربه و پرتلاش است، او فوق‌العاده پرانرژی است و برنامه‌هایش باعث می‌شود تیم‌مان در شهرهای دیگر نیز هیچ افت بدنی پیدا نکند و همیشه در سطح بالای بدنی قرار داشته باشیم.

شنیده‌ایم مربی دروازه‌بانان تیمتان، آنالیز دروازه‌بانان تیم‌های رقیب را قبل از بازی‌ها به شما می‌دهد! چنین مسئله‌ای صحت دارد؟

مربی گلرهای بسیار خوبی در اختیار داریم، اقدامات آقای حسین اینانلو برای ما تأثیرگذار و حائز اهمیت است. گلی که من به پرسپولیس زدم به‌خاطر آنالیز آقای اینانلو بود؛ چرا که قبل از بازی به من گفته بود حامد لک در توپ‌گیری‌های سمت موافق خوب عمل نمی‌کند و من از همین ضعف وی استفاده کردم و دروازه پرسپولیس را در همان دقایق ابتدایی با این آنالیز دقیق گشودم.

ارتباط‌تان با هواداران ذوب‌آهن چگونه است؟

شرایطم در اصفهان مناسب است و ارتباط خوبی با هواداران دارم، خصوصاً از وقتی که به ورزشگاه آمده‌اند قوت قلب و انرژی زیادی به ما بخشیده‌اند. بابت حضور هواداران در ورزشگاه پس از مدت‌های طولانی بسیار خوشحالم. دوست داریم که بهترین نتایج را در تمام بازی‌هایمان بگیریم؛ چون می‌توانیم دل بسیاری از هوادارانمان را شاد کنیم؛ هوادارانی که فوق‌العاده متعصب هستند.

عملکرد مدیریت باشگاه ذوب‌آهن را تا به اینجا چگونه دیده‌اید؟

مدیر خوبی مانند آقای احسانی در اختیار ذوب‌آهن است، همیشه می‌بینیم او مسائلی که خارج از عهده‌اش است و باید از جای دیگری پیگیری شود را به شکل مناسبی برطرف می‌کند، همیشه گفته به فکر تمام رشته‌های مجموعه ذوب‌آهن است. آقای احسانی وظیفه مهم و سختی نیز در اختیار دارد اما همیشه در تلاش بوده است تا آن‌ها را برطرف کند.

ماندن در جمع گاندوهای قوی، اولویت من است/هواداران، قوت‌قلب ذوب‌آهن هستند

درباره کادر فنی ذوب‌آهن و مهدی تارتار چه صحبتی دارید؟

از کادر فنی ذوب‌آهن تشکر می‌کنم که به ما اطمینان کرد و با میدان دادن به ما باعث شد خودمان را نشان دهیم و جواب اعتمادشان را با تلاش‌هایمان بدهیم. اگر اسم سعید باقرپسند در محافل بسیاری می‌آید به‌همین دلیل است.

شما علاوه‌بر قدرت سرزنی در شوت‌زنی هم توانایی خوبی دارید؛ در این زمینه توضیح دهید.

همیشه گفتم علاوه‌بر توانایی در سرزنی، قدرت پای قوی‌ای نیز دارم، باید موقعیتش پیش بیاید تا توانایی‌هایم را نشان دهم. هر چه کادر فنی بخواهد انجام وظیفه می‌کنم تا آن خواسته‌ها به کمک سایر هم‌تیمی‌هایم در زمین اجرا شود.

و صحبت پایانی‌تان؟

از همسرم تشکر می‌کنم که تمام مدت و هر زمان که به اصفهان آمد من توانستم گل بزنم! یکی از دلایل پیشرفتم در دو سال اخیر همسرم و حضور وی در زندگی‌ام بوده است. او همیشه و همه‌جوره حمایتم کرده و مانند یک پشتیبان در کنار من بوده است. از همین جا از او تشکر می‌کنم.

مهاجم تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان به چند سوال کوتاه نیز اینگونه پاسخ داد:

مهدی تارتار؟ مهربان و با دانش
ذوب‌آهن؟ جمع گاندوهای قوی
سومقاییت؟ تجربه خوب
علیرضا احسانی؟ انسان فوق‌العاده خوب و مدیر پر تلاش
آرمان قاسمی؟ دوست‌داشتنیِ پر حرف (با خنده)
حسین اینانلو؟ کاربلد
قاسم حدادی‌فر؟ اسطوره ذوب‌آهن
استقلال و پرسپولیس! فعلاً ذوب‌آهن
حامد لک؟ گلر

کد خبر 578760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.