۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۳
جنگ پرچم‌ها

رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته با کشتن خبرنگار فلسطینی علیه آزادی بیان و اکنون با راه‌اندازی جشن پرچم علیه آزادی‌های دینی اقدام کرده است که نشان می‌دهد این رژیم به هیچ اصول، مبانی و منشور داخلی و بین‌المللی پایبند نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رژیم صهیونیستی بی‌توجه به همه هشدارها درباره «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان را به مسجدالاقصی فرستاد تا با یورش آنها صحن این مسجد بار دیگر شاهد تنش باشد. فلسطینیان نیز که برای دفاع از مسجدالاقصی تجمع کرده بودند همزمان با آغاز یورش و عربده‌کشی صهیونیستی، پرچم فلسطین را بر فراز باب‌العامود و تظاهرات‌کنندگان صهیونیست به هوا فرستادند.

یک کوادکوپتر نیز پرچم فلسطین را بر فراز مسجدالاقصی به اهتزاز در آورد. با این حال، شهرک‌نشینان صهیونیست به رقص و پایکوبی در صحن‌های مسجدالاقصی پرداختند. منابع محلی فلسطین اعلام کردند که قدس اشغالی و مناطق مختلف کرانه باختری دیشب به صحنه درگیری شدید فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی تبدیل شده بود.

بعضی تصاویر نشان می‌داد که صهیونیست‌ها در کنار مسجد قبه الصخره رو به فلسطینیان پرچم رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهند و سعی دارند قیومیت و سیادت خود را بر این مکان تحمیل کنند. صهیونیست‌ها به دنبال تخریب ابنیه واقع بر کوه زیتون و بنای هیکل (معبد سلیمان) برای بار سوم هستند. رسانه‌های عبری زبان هم اعلام کردند علاوه بر آماده‌باش هزاران نیروی پلیس و ارتش صهیونیست در قدس به نظامیان صهیونیست در شمال و جنوب فلسطین اشغالی هم آماده‌باش داده شده است.

برگزاری راهپیمایی پرچم، سبب شد گروه‌های مقاومت فلسطینی در حالت آماده‌باش قرار گیرند و اشغالگران را به رویارویی تهدید کنند. گروه‌های فلسطینی در نوار غزه به رژیم اشغالگر درباره ارتکاب هرگونه حماقتی هشدار دادند و از این رژیم خواستند اجازه ندهد شهرک‌نشینان افراطی وارد حریم مسجدالاقصی شوند. گروه‌های مقاومت در نشست اضطراری خود در غزه تأکید کردند که این برنامه مانند یک بشکه باروت خواهد بود که تمام منطقه را منفجر خواهد کرد و به آتش خواهد کشید.

راهپیمایی پرچم با هدف تحریک احساسات مسلمان صورت گرفت

مهدی شکیبایی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری جشن پرچم اظهار می‌کند: اینکه نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اصرار داشت که راهپیمایی پرچم برگزار شود بدون شک با هدف تحریک احساسات مسلمانان بود.

وی ادامه می‌دهد: اینکه سه ماه پیش نفتالی بنت راهپیمایی پرچم را لغو کرد پاسخی به اقدام کشور مسلمان و عرب عراق در جرم‌انگاری و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح می‌کند: بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت اقدام رژیم صهیونیستی در راستای برگزاری راهپیمایی پرچم آن هم در این سطح و گستاخانه که وارد مسجدالاقصی شدند نشان از خشم، عصبانیت و سراسیمه بودن این رژیم بابت اقدام دندان‌شکن پارلمان عراق دارد.

وی اضافه می‌کند: این موضوع نه تنها خشم اسرائیل بلکه خشم صهیونیسم بین‌المللی را هم برانگیخته است چون آن‌ها امیدوار بودند با تطمیع و تهدید کشورهایی همچون بحرین و امارات بتوانند تلاش مرده آمریکایی‌ها که از سال ۱۹۷۸ یعنی از زمان قرارداد کمپ دیوید میان مصر و اسرائیل شروع شده بود را احیا کنند، بنابراین طبیعی بود که آن‌ها از این اقدام مردم عراق خشمگین شوند.

شکیبایی ادامه می‌دهد: معتقدم سد بزرگی با این قانونی که در پارلمان عراق تسویه شد پیش روی حرکت عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی ایجاد کردند.

وی خاطرنشان می‌کند: عراق در طول تاریخ کشور بزرگی بوده است، آنجا هم خلافت و هم سیاست بوده است یعنی مرکز صقل سیاست و خلافت در طول تاریخ بوده است. بنابراین کشوری مانند عراق به عنوان کشور مسلمان قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب خواهد کرد، یعنی این موضوع خشم حامیان رژیم صهیونیستی را برانگیخته و آن‌ها را وادار به چنین کاری کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور می‌شود: با توجه به گسستگی که در ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی وجود دارد، رژیم نباید دست به چنین اقدامی بزند اما می‌بینیم اتفاقی که در عراق افتاد به حدی برای آن‌ها سخت بود که تلاش کردند با این اقدام پیامی به احساسات مردم مسلمان ارسال کنند و همچنان دشمنی خود را نسبت به مسلمانان دنیا اعلام کنند.

وی می‌گوید: معتقدم که این اتفاق می‌تواند با هدف تحریک مسلمان صورت گرفته باشد از این رو به نظر آن‌ها باید در مسجدالاقصی تنش ایجاد کنند و با ضرب و شتم، کشتن و بازداشت مسلمانان فلسطینی پیامی را به سایر مسلمان دنیا مخابره کنند.

رژیم صهیونیستی در یک محاصره همه جانبه قرار گرفته است

شکیبایی می‌افزاید: هتک حرمت گروه‌هایی از یهودیان افراطی در مسجد الاقصی یک آپارتاید صهیونیستی و در راستای توهین به مقررات بین‌المللی است. با هتک حرمت به مسجد الاقصی می‌خواستند طرح مکانی و زمانی مسجد الاقصی را نهادینه کنند که موفق هم نشدند. همچنین رژیم صهیونیستی می‌دانست در صورتی که این اقدام را انجام دهد با پاسخ قاطع مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: برگزاری جشن پرچم توسط رژیم صهیونیستی اقدام علیه آزادی‌های دینی در فلسطین است و شبیه اقدامی است که چند هفته پیش این رژیم در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله انجام داد. با کشتن این خبرنگار رژیم صهیونیستی علیه آزادی بیان و اکنون با راه‌اندازی جشن پرچم علیه آزادی‌های دینی اقدام کرده است و نشان می‌دهد رژیم به هیچ اصول، مبانی و منشور داخلی و بین‌المللی پایبند نیست و این خطرناک است و این برای صلح جهانی که مدعی آن هستند تهدید است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار می‌کند: خوب است که قوانین بین‌المللی رعایت شود اما نباید یک عضو سازمان ملل (رژیم صهیونیستی) نباید همه این قوانین و مصوبات شورای امنیت را لگدمال کند و هیچ جایی در دنیا هم نباشد که این رژیم را بازخواست کند.

وی با بیان اینکه اکنون رژیم صهیونیستی در یک محاصره همه‌جانبه قرار گرفته است، تصریح می‌کند: این رژیم در چنبره کشورهای عربی، اسلامی، محور مقاومت، ملت‌های اسلامی و مهم‌تر از همه بیداری اسلامی گرفتار شده است.

شکیبایی می‌گوید: تحلیل‌گران رژیم صهیونیستی هم در رسانه‌های خود راهپیمایی پرچم را در این شرایط حماقت خواندند. یک تحلیل‌گر ارشد و نزدیک به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی این اقدام را حماقت دانسته است از این رو نشان می‌دهد رژیم سراسیمه است و نمی‌داند به دنبال چیست و هدف خاصی ندارد.

وی ادامه می‌دهد: اما از آن جایی که در حال حاضر قدرت دارد به کشتن خبرنگاران و نمازگزاران روی آورده است و برای مسائل دینی محدودیت قائل می‌شود. از این رو مشخص است هدف مشخصی ندارد و تصمیمی بر سر استیصال و سراسیمگی گرفته شده است.

کد خبر 578752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.