درخشش اصفهان در رقابت بین‌المللی ابتکارات شهرهای دوستدار کودک

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از برگزیده شدن سه اقدام ارزشمند شهرداری اصفهان به عنوان‌ شهر دوستدار کودک در رقابت بین‌المللی جوایز الهام‌بخش و ابتکارات شهرهای دوستدار کودک جهان (۲۰۲۱) خبر داد.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سه اقدام شهرداری اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در کتابچه جوایز الهام‌بخش و نمونه ابتکارات شهرهای دوستدار کودک جهان (۲۰۲۱) توسط یونیسف به چاپ رسیده است.

وی افزود: جوایز الهام‌بخش شهر دوستدار کودک در سال ۲۰۲۱ برای دومین بار در دنیا با هدف ارائه راهکار و انجام پروژه‌های تأثیرگذار جهت ارتقای حقوق کودکان و ساختن شهری بهتر و زیباتر برای آنها توسط یونیسف برگزار شد و اصفهان با دومین حضور پررنگ خود در این رقابت‌ها توانست موفق به چاپ سه اثر ارزشمند در راستای اهداف شهر دوستدار کودک در کتابچه جوایز الهام‌بخش شود.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک تصریح کرد: رقابت‌های بین‌المللی جوایز الهام‌بخش و ابتکارات شهرهای دوستدار کودک جهان در شش گروه شامل مشارکت کودکان، حاکمیت کودکان، حمایت اجتماعی و کاهش فقر، ارائه خدمات اجتماعی به کودکان، محیط زیست امن و پاکیزه، بازی و اوقات فراغت برنامه‌ریزی شده بود که اصفهان توانست در بخش مشارکت کودکان با ایجاد شورای مشورتی، گروه حمایت اجتماعی با حمایت از کودکان کار و ارائه خدمت اجتماعی به آنها و همچنین در بخش بازی و اوقات فراغت با ایجاد زمین‌های بازی خلاقانه حائز این جایگاه شود.

همت شهرداری برای ساختن شهری زیست‌پذیر و امن برای کودکان

وی با بیان اینکه طرح دست‌یابی به شهر دوستدار کودک به عنوان بخشی از اقدامات و همکاری‌های مشترک یونیسف و وزارت کشور اجرایی شده است، تاکید کرد: اگرچه هدف از چاپ کتابچه جوایز الهام‌بخش و نمونه ابتکارات شهرهای دوستدار کودک جهان (۲۰۲۱) معرفی برترین‌ها نیست و در آن برای پاس داشتن حقوق کودکان تلاش شده است، اما شهرداری اصفهان با شرکت در این رقابت‌ها بار دیگر همت و چشم‌انداز خود را برای ساختن شهری زیست‌پذیر و امن‌تر برای کودکان به اثبات رساند.

مهدویان تاکید کرد: هدف دبیرخانه شهر دوستدار کودک این است که عنوان شهر دوستدار کودک در حد شعار باقی نماند و بتوان از ظرفیت‌ها و نظرات همه کودکان و نوجوانان در مدیریت شهری استفاده کرد.

کد خبر 578742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.