تسهیلات مناسب به همه دامداران و مرغداران پرداخت می‌شود

رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه مرغداران اصفهان با بیان اینکه تخصیص تسهیلات به دامداران و مرغداران سرمایه در گردش هم افزایش می‌یابد گفت: این طرح باید زودتر به اجرا درمی‌آمد.

فرهاد جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وقتی ذرت از دو هزار تومان به ۱۲ هزار تومان و سویا از ۳,۵۰۰ تومان به ۱۷ هزار تومان رسیده است، فعالان، تولید مرغ را بدون صرفه می‌دانند و اقدام به خرید جوجه نمی‌کنند.

وی افزود: بر این اساس دلیل معدوم‌سازی اخیر جوجه‌ها به علت به‌صرفه نبودن تولید مرغ برای مرغداران با نرخ مصوب است. ازاین‌رو تقاضا برای خرید جوجه کاهش یافت. حال با توجه به نخریدن جوجه و نبود امکان برای نگهداری جوجه‌ها بیش از چند ساعت، معدوم‌سازی صورت گرفته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران اصفهان یادآور شد: البته با توجه به حذف ارز ترجیحی و تأثیر بر قیمت نهاده‌ها، تخصیص وام‌های کم‌بهره به مرغداران در دستور کار قرار گرفته است اما متأسفانه سیستم بانکی روند دریافت آن را کند می‌کند که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

جعفریان ادامه داد: شخص مرغدار بر اساس ظرفیت جوجه‌ریزی امکان دریافت این تسهیلات را از بانک کشاورزی دارد. این تسهیلات برای مرغداران تا سقف ۳۰ هزار قطعه با بهره ۱۰ درصد، برای ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار قطعه بهره ۱۲ درصد و برای مرغدارانی که بیش از ۵۰ هزار قطعه جوجه دارند تا سقف ۱۵ درصد بهره در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات مذکور برای همه مرغداران در سراسر کشور از سوی بانک کشاورزی پرداخت می‌شود که با تخصیص این وام به دامداران و مرغداران سرمایه در گردش هم افزایش می‌یابد.

کد خبر 578739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.