۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
مصرف الکل در پلزن چک ممنوع شد

شهرداری پلزن چک مصرف مشروبات الکلی را در مکان‌های عمومی ممنوع کرده است. هدف از این فرمان جدید افزایش ایمنی شهروندان و حمایت از جوانان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر پلزن چک برای کاهش خشونت‌های شهری، مصرف الکل را ممنوع کرده است زیرا گزارش‌ها نشان می‌هد که اغلب جرم‌ها توسط افراد الکلی در این شهر انجام شده است.

مسئولان بر این باور هستند که این ممنوعیت به ایجاد شهری پاک‌تر نیز کمک می‌کند زیرا مردم دیگر در پارک‌ها و خیابان‌های زباله‌ها یا بطری‌های خالی خود را دور نمی‌یزند. به عبارت دیگر، این فرمان باعث بهبود کیفیت کلی زندگی شهروندان در چندین حوزه خواهد شد. در حال حاضر این دستور در چهار منطقه شهرداری که بیشترین مصرف الکل گزارش شده است به طور جدی در حال اجرا است.

مصرف الکل در پلزن چک ممنوع شد

برای محافظت از کودکان و نوجوانان، این فرمان همچنین افراد را از مصرف مشروبات الکلی در شعاع ۵۰ متری از مدارس و آموزشگاه‌ها و همچنین ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی منع می‌کند. شهردار پیلسن، پاول شیندلار، در مورد این ممنوعیت گفت: "من معتقدم که با کمک این اقدام، می‌توانیم نظم را در محلات تضمین کنیم و به این ترتیب مردم در آنجا احساس بهتری خواهند داشت."

در سال ۲۰۲۳، شهرداری بررسی خواهد کرد که این ممنوعیت چه تأثیری بر زندگی در شهر داشته است تا اصلاحات لازم را انجام دهد.

کد خبر 578665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.