آغاز مطالعات کیفیت‌بخشی بافت ناکارآمد پلدختر

شهردار پلدختر گفت: شهرداری مطالعات لازم جهت کیفیت‌بخشی بافت ناکارآمد شهری را توسط مشاور مربوطه آغاز کرده است.

صدیقه میری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برخی محلات شهر پلدختر از نظر کالبدی، زیستی و اجتماعی فاقد استانداردهای شهری است و شناسایی این مناطق جهت اصلاح و کیفیت‌بخشی در حال انجام است.

وی افزود: بافت‌های ناکارآمد شهری پلدختر شامل بافت فرسوده، بافت نامتجانس، بافت‌های روستایی الحاق شده به شهر، بافت تاریخی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است.

شهردار پلدختر خاطرنشان کرد: مطالعات سطح یک با هدف تعیین گونه‌بندی بافت محلات فرسوده شهر در حال پیگیری است، مطالعات سطح دو نیز در راستای تعیین شیوه مداخله و تدوین سند توسعه محلات انجام می‌شود.

میری تاکید کرد: سالیانه اعتبارات مناسبی به بافت‌های ناکارآمد شهرها اختصاص پیدا می‌کند، با این وجود شهر پلدختر تاکنون از این اعتبارات بهره‌ای نبرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری پیگیری‌های لازم برای دریافت قیر به منظور آسفالت و ترمیم روکش آسفالت محلات فرسوده شهر را در سال جاری انجام داده است، گفت: شهروندان پلدختر می‌توانند با انجام مطالعات بازآفرینی شهری و تصویب آن در کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری، از تسهیلات کم‌بهره و تخفیف ۵۰ درصدی عوارض شهرداری جهت نوسازی منازل خود برخوردار شوند.

کد خبر 578656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.