ضرورت طراحی المان‌های قابل فهم برای شهروندان

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: المان‌ها به دلیل اهمیتی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارند، باید با حساسیت زیاد طراحی و احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، المان‌های شهری مفاهیم مختلفی دارد و باید به شکلی طراحی شود که مردم مفهوم آن را متوجه شوند، از این رو شورای اسلامی شهر یزد در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

محمدباقر پارسائیان نیز در این خصوص، اظهار کرد: در ارتباط با میدان نماز، پیش از این المانی طراحی شد که مباحث مختلفی در ارتباط با آن مطرح و پس از مدتی نیز جمع شد.

وی با بیان اینکه المان‌ها به دلیل اهمیتی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارند، باید با حساسیت بسیار بالا مورد تأیید و ساخت قرار گیرند، افزود: یکی از نکات بسیار مهمی که در ارتباط با المان‌ها باید به آن دقت شود، بحث قابل فهم بودن آن است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: المان‌ها باید تداعی کننده مفاهیم خاص مورد نظر بوده و مردم با مشاهده یک المان متوجه مفهوم آن شوند.

وی با اشاره به وضعیت مناسب سازی صورت گرفته در شهر یزد، تصریح کرد: در برخی از نقاط اقداماتی برای مناسب‌سازی انجام شده که نه تنها معلولان نمی‌توانند از آن استفاده کنند، بلکه برای عموم شهروندان هم مشکل آفرین شده است و لازم است نسبت به اصلاح برخی از اقدامات صورت گرفته تصمیم‌گیری درستی انجام شود.

کد خبر 578646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.