نابودی پلی استیشن ۴؛برای ps4 از سال ۲۰۲۵ بازی جدید عرضه نمی‌شود

پلی استیشن پنج غول سونی، بیش از یک سال و نیم است که در بازار به فروش می رسد و استقبال بی نظیری از سمت کاربران نسبت به این کنسول فوق العاده انجام شده با این وجود سونی همچنان پشتیبانی پلی استیشن چهار را اصلا فراموش نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمپانی سونی با رونمایی از کنسول پرقدرت خود "پلی استیشن پنج" همه نگاه‌های افراد علاقه‌مند به دنیای بازی و گیم را به خود جلب کرد. کنسول قبلی سونی یعنی پلی استیشن چهار هنوز هم طرفداران خود را به همراه دارد، اما با این حال ظاهرا کاربران کنسول ps4 نباید منتظر عرضه بازی جدید از سال ۲۰۲۵ باشند.

سونی طی جلسه اخیری که با سرمایه گذاران کمپانی برگزار کرده، مقایسه رشد کنسول های ps4 و ps5 را مورد بررسی قرارداده. در بخشی از این جلسه سونی پشتیبانی از پلتفرم های مختلف در سال های ۲۰۱۹,۲۰۲۲ و ۲۰۲۵ را با یکدیگر مقایسه کرده است.

منتشر نشدن بازی جدید برای ps4 از ۲۰۲۵

طبق داده ها و اطلاعات، سونی در سال ۲۰۱۹ تا ۹۰ درصد بازی‌های ساخته شده برای ps4 بودند و دیگر pc رقابت جدی با کنسول ها نداشه و ۱۰ درصد از سهم بازار گیم را داشته است. در سال ۲۰۲۲ سهم ps4 و ps5 به ۳۵ درصد رسیده، اما در سال ۲۰۲۵ دیگر شاهد آثاری از ps4 نخواهیم بود. در حقیقت ۵۰ درصد بازی ها به پلی استیشن پنج اختصاص پیدا می‌کنند و ما بقی سهم به pc و موبایل می‌رسد.

پیام روشن این است که سونی دیگر از سال مالی ۲۰۲۵ برنامه‌ای برای انتشار بازی‌های جدید برای PS4 ندارد. البته از آنجایی که خبری از برنامه‌های ژاپنی‌ها در سال ۲۰۲۴ نداریم این احتمال نیز وجود دارد که زودتر از ۲۰۲۵ چنین اتفاقی رخ دهد. با این حال با توجه به اینکه ظاهرا سونی سال‌های مهم را به نمایش گذاشته احتمالا تا اواخر ۲۰۲۴ برای PS4 بازی جدید منتشر خواهد شد.

نابودی پلی استیشن ۴؛برای ps4 از سال ۲۰۲۵ بازی جدید عرضه نمی‌شود

با این که سهم پلی استیشن برای بازی های سونی کاهش پیدا می‌کند، اما این حقیقت باعث نمی‌شود که سرمایه‌گذاران ژاپنی در دنیای بازی سازی کم شود در حقیقت سونی قصد دارد سرمایه گذاران را بیشتر کند.

کد خبر 578632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.