صدور دستور شناسایی والدین نوزاد رها شده در تهران

سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ تهران از صدور دستورات لازم به مرجع انتظامی جهت مراقبت از طفل رهاشده در نازی‌آباد تهران، حفظ امنیت محل و نیز شناسایی پدر و مادر احتمالی یا فرد رهاکننده نوزاد خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، نجف جابری اظهار کرد: به‌محض دریافت گزارش مربوط به پیدا شدن یک نوزاد رهاشده در حوزه کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد و حوزه قضائی دادسرای ناحیه ۱۶، جهت بررسی حال عمومی نوزاد و وضعیت نگهداری و روند درمان وی از بیمارستان بازدید شد.

وی افزود: حسب اعلام پزشک مراقب در بیمارستان، تمام آزمایش‌های لازم همچون هپاتیت و ایدز از نوزاد اخذ و پاسخ منفی بوده است و به لحاظ رها شدن در سطل زباله، لوب چپ ریه و پای راست نوزاد دچار عفونت و آسیب شده و مراحل درمانی ادامه دارد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای بعثت تصریح کرد: به مدیریت بیمارستان تأکید شد تمام تمرکز بر روی درمان نوزاد باشد و در صورت کمبود امکانات و نیاز به درمان تخصصی به بیمارستان تخصصی و طبی اطفال منتقل شود.

وی با اشاره به این‌که دستورات لازم به مرجع انتظامی جهت مراقبت از طفل، حفظ امنیت محل و نیز شناسایی پدر و مادر احتمالی یا فرد رهاکننده نوزاد صادر شده است، گفت: تحقیقات لازم در این خصوص در حال انجام است و حال عمومی نوزاد خوب گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، در پی پیدا شدن یک نوزاد رهاشده در محله نازی‌آباد شهر تهران و اطلاع‌رسانی به اورژانس اجتماعی بهزیستی و خط ۱۲۳ آن از طریق اورژانس ۱۱۵، بلافاصله تیم سیار حضور پیدا کردند و اقدامات اولیه فوراً صورت پذیرفت.

کد خبر 578626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.