وضعیت نامناسب گوزن‌های جنگل قرق ۲ مدیر گرگانی را روانه دادستانی کرد

وضعیت نامناسب قدیمی‌ترین زیستگاه مرال ایرانی و نگهداری غیراصولی گوزن‌ها در جنگل قُرُق، مدیران منابع طبیعی، آبخیزداری و حفاظت محیط‌زیست گرگان را راهی دادستانی کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در این باره اظهار کرد: بررسی میدانی نماینده ویژه دادستانی از محل نگهداری گوزن‌های قرمز در پارک جنگلی قرق وضعیت نامناسب نگهداری این گونه جانوری را تأیید کرد.

وی افزود: شرایط نگهداری و تغذیه این گوزن‌ها به گونه‌ای است که جمعیت این جانوران از ۳۶ رأس در سال‌های گذشته به هفت رأس کاهش یافته است.

دادستان گلستان گفت: مدیران منابع طبیعی و محیط‌زیست گرگان پس از حضور در دادستانی مکلف شدند تا پنج روز آینده برای تعمیر فنس‌های محل نگهداری این گوزن‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای تأمین علوفه مورد نیاز این حیوانات نیز بین منابع طبیعی و محیط‌زیست اختلاف وجود داشت که مقرر شد زمین ۲۰ هکتاری کشت علوفه این گوزن‌ها هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

اسپانلو از تشکیل پرونده ویژه حقوق عامه برای پیگیری وضعیت این گونه جانوری ارزشمند و در معرض خطر در دادسرای مرکز استان خبر داد و گفت: پیگیری و رصد دادستانی تا زمان اطمینان از بهبود وضعیت این جانوران ادامه دارد.

کد خبر 578624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.