تست ۵ نفر از افراد مشکوک به آبله میمونی منفی شد/۴ نفر در انتظار پاسخ تست

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۹ مورد مشکوک به آبله میمونی، گفت: تست پنج نفر از این افراد منفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حیدری، درباره تعداد موارد ابتلا به آبله میمون در کشور، اظهار کرد: تاکنون ۹ مورد مشکوک به آبله میمونی در کشور شناسایی شده است که پنج مورد از آنها تست منفی داشته‌اند و در مورد چهار نفر دیگر، در انتظار پاسخ تست‌های آن‌ها هستیم.

وی افزود: فعلاً هیچ موردی از آبله میمونی در کشور مشاهده نشده است. نشانه معمول این بیماری، دانه‌های پوستی همراه با تاول در صورت، دست، پا، دهان و اندام تناسلی است. این دانه‌ها ممکن است با تب، احساس ناراحتی یا ناخوشی، سردرد، خستگی و تورم غدد لنفاوی همراه باشند.

به گزارش ایمنا، از اوایل ماه جاری میلادی در جهان موارد ابتلا به آبله میمون در کشورهای مختلف قاره اروپا گرفته تا آمریکا و بعضی کشورهای آسیایی گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی نزدیک به ۲۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در بیش از ۲۰ کشور دریافت کرده است. در کشور ما نیز وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تا امروز هیچ مورد مثبت و محتملی از مرزها وارد کشور نشده است، اعلام کرد این بیماری جدید نیست و سالانه تعداد زیادی از مردم به این بیماری مبتلا می‌شوند به همین دلیل ما موارد مشکوک را برای آبله میمون به کار نمی‌بریم و تنها از دو اصطلاح قطعی و محتمل استفاده می‌شود که تا امروز این موارد در کشور شناسایی نشده است.

کد خبر 578618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.