پیگیری توازن شهری در طرح‌های تفصیلی مشهد

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی‌حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در طرح‌های تفصیلی در شمال و شمال شرق شهر برنامه این است که انتفاع و کاربری مناسب ایجاد شود تا توازن شهری لحاظ شود.

ابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه‌های زود بازده اولین مصوبه دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: در این مصوبه برای هر یک از محلات هدف، ۱۰ میلیارد تومان مصوب شده است و قرار شد در مدت زمان یک سال این پروژه‌های زودبازده به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته منطقه سه شهرداری مشهد حدود ۷۵ میلیارد تومان بود، ادامه داد: در اصلاح بودجه سال گذشته به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده بود، در سال جاری بودجه منطقه سه بیش از ۲۷۴ میلیارد تومان است و امیدواریم تا پایان سال بیش از مبلغ محقق شود.

جذب اعتبارات پروژه‌های زودبازده در سال جاری

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در بودجه ۱۴۰۰ با آن مواجه بودیم، انتظار می‌رفت که تمام پروژه‌ها در سال ۱۴۰۰ آغاز شود، اما این اتفاق رخ نداد و حدود ۲۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که از این میزان تنها حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد.

وی خاطرنشان کرد: تبصره‌ای برای بودجه سال ۱۴۰۱ برقرار شد که تمام اعتبارات پروژه‌های زودبازده که در سال ۱۴۰۰ جذب نشده است، در سال ۱۴۰۱ اضافه شود.

وی با تاکید بر اینکه جذب اعتبارات پروژه‌های زودبازده در سال جاری مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد، گفت: هر آنچه از اعتبارات ۸۰۰ میلیارد تومانی که در سال ۱۴۰۰ جذب نشده است، با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ جذب می‌شود، تاکنون تمام اعتبارات پروژه‌های زودبازده منطقه سه شهرداری مشهد باز شده است و می‌تواند وارد مرحله عقد قرارداد شود.

علیزاده در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: در هشت ماه اخیر چندین فعالیت مهم انجام شده که جزو سیاست کلان شورای اسلامی شهر بوده است، در کمیته تدوین سیاست‌های کلی شورای اسلامی شهر اقدام به تهیه و تدوین سیاست‌ها کرده‌ایم که به تأیید اعضای شورای ششم شهر رسید.

وی اضافه کرد: برای تمام کمیسیون‌های تخصصی از منظر کمیسیون حاشیه شهر، نکات مورد نیاز، شرح وظایف و سیاست‌ها را تهیه کرده و به سایر اعضای شورای اسلامی شهر اعلام شد تا موارد در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در مورد دسترسی مناسب شهروندان به مناطق حاشیه شهر، تصریح کرد: بحث دسترسی کرانه شمالی در دستور کار شهرداری قرار داده شده است تا دسترسی مناسبی برای حاشیه شهر ایجاد شود، در پروژه اعتبارات تملک نیز تبصره‌ای در بودجه لحاظ شده است که ۷۰ درصد اعتبارات تملک در حاشیه شهر هزینه شود تا بتوانیم دسترسی مناسبی برای شهروندان در حاشیه شهر ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبارات در حوزه‌های فنی و عمران، آسفالت، فرهنگی، خدمات شهری، فضای سبز، ترافیک و دیگر حوزه‌های مختلف لحاظ شده و تلاش می‌کنیم بر اساس وعده‌های که به شهروندان داده شده است، شاهد ارتقای سطح خدمات باشیم.

کد خبر 578599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.