الگوی مدیریت واحد شهری یزد به تمام شهرهای کشور پیشنهاد می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اجرای مدیریت واحد شهری، گفت: الگوی مدیریت واحد شهری یزد به تمام شهرهای کشور پیشنهاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _دوشنبه نهم خردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری سرود سلام فرمانده، اظهار کرد: این مراسم یکی از کم‌نظیرترین تجمعات استان و از پرجمعیت‌ترین برنامه‌های مراسم «سلام فرمانده» در کشور بود.

وی افزود: مردم کشور با وجود تمام مشکلاتی که این روزها با آن درگیر هستند در این مراسم شرکت می‌کنند که این حرکت، وظیفه مسئولان برای رفع مشکلات آنان را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حادثه متروپل، خاطرنشان کرد: اگرچه این حادثه بسیار تلخ و ناگوار بود، اما برای تمام مسئولان کشور زنگ خطر و هشدار است، زیرا چنانچه مسئولان به وظایف خود عمل نکنند ممکن است این اتفاقات در تمام استان‌ها رخ دهد و جان مردم به خطر بیفتد.

وی با بیان اینکه جلسات شورای اسلامی شهر یزد از همان ابتدای شکل‌گیری بدون‌وقفه و بدون هیچ‌گونه تعطیلی برگزار شده است، ادامه داد: ۶۶ نشست علنی در صحن شورای اسلامی شهر دوره ششم برگزار و تمام این جلسات به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های مجازی پخش شده است، لذا رسانه‌ها و شهروندان می‌توانند تمام این جلسات را به صورت مستقیم مشاهده کنند.

سیفی با تاکید بر اینکه در جلسات شورای ششم ۱۵۳ مصوبه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر پیگیری شده است که بسیاری از این مصوبات مربوط به شهرداری و مابقی مربوط به سایر دستگاه‌ها است، گفت: از میان تمام این مصوبات تنها چهار مصوبه توسط فرمانداری و هیئت نظارت رد شد که شورا بر تصویب آنها اصرار دارد. این چهار مصوبه طبق قانون به شورای حل اختلاف متشکل از استاندار، رئیس مجمع نمایندگان استان و مدیرکل دادگستری ارجاع داده شد که از این چهار مصوبه، دو مصوبه مورد تأیید شورای حل اختلاف قرار گرفت و به مرحله اجرا رسید و دو مصوبه دیگر به دلیل تأیید نشدن در شورای حل اختلاف کنار گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز بحث مدیریت واحد شهری از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: شعارهای زیادی در خصوص تحقق مدیریت واحد شهری داده می‌شود، اما به دلیل قوانینی که در کشور وجود دارد، این مهم هنوز محقق نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: ماهانه جلسه‌ای تحت عنوان مدیریت واحد شهری با حضور استاندار و معاونان وی همچنین نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در صحن علنی شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود تا بسیاری از مشکلات که سال‌ها رفع نشده است، سر و سامان پیدا کند.

کد خبر 578597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.