کشف آرکوپال‌های فرانسوی با بسته‌بندی ایرانی

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف ۲۱۳ هزار ظروف آرکوپال خارجی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی‌اصغر محمودیان اظهار کرد: در ادامه مبارزه با قاچاق کالا، همه روزه تیم‌های گشتی و عملیاتی این پلیس به موقعیت‌های مختلف اعزام و در همین راستا مأموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق ظرف آرکوپال به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال در محدوده خیابان رجایی جنوب شدند.

وی افزود: طی بازرسی‌های اولیه مشاهده شد کالاها دارای جعبه و برچسب تولید فرانسه هستند اما به صورت دو کارتن و با بسته‌بندی پوششی کارتن ایرانی نگهداری می‌شوند. با بررسی‌های بیشتر مشخص شد کالاها در سامانه جامع تجارت و انبارها ثبت نشده است و فاقد هرگونه اسناد و مدارک ثبت شده گمرکی هستند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: کالاهای کشف شده شامل ۲۱۳ هزار عدد (۸۸۵۰ کارتن) بودند که در این راستا یک متهم دستگیر و یک انبار پلمب شد و پرونده در خصوص قاچاق کالا تشکیل و به مرجع قضائی معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۶۰ میلیارد اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا منجر به فلج شدن تولید کشور، افزایش بیکاری و پیامدهای ناگوار آن می‌شود؛ لذا مبارزه با آن از اهم وظایف این پلیس است که با تمام توان در راستای رسیدن به این مهم تلاش می‌شود. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گیرند.

گواهی‌های شناسه کالا و شناسه رهگیری

به گزارش ایمنا، برای پیشگیری از قاچاق و تشخیص کالاهای خارجی و مجاز که بر اساس قانون وارد کشور می‌شود و تمایز آنها از کالاهای قاچاق، جعلی و غیراستاندارد، ترخیص کالاها از گمرک بسته به ارائه گواهی‌های شناسه کالا و شناسه رهگیری (برای منحصربه‌فرد کردن هر کالا در مقایسه با کالاهای دیگر) است. علاوه بر این فروش و عرضه چنین کالاهایی در بازارهای داخلی در قالب خرده‌فروشی، به شرطی صورت می‌گیرد که شناسه کالا و شناسه رهگیری داشته باشند.

کد خبر 578580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.