تمامی امکانات و تجهیزات مود نیاز در آبادان مستقر است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر تمامی امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های موجود کشور که در جریان حادثه متروپل به آن نیاز داریم در شهرستان آبادان مستقر است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص ساختمان نیاز به طراحی و محاسبه دقیق برای انجام بهترین اقدامات وجود دارد و همچنین با توجه به حضور مردم در محل حادثه هر اقدام اشتباهی می‌تواند حادثه دیگری را بیافریند.

وی ادامه داد: به مردم شهر آبادان و کشور اطمینان خاطر می‌دهیم که همه تلاش ما بر این است که تمامی اجساد و محبوسین احتمالی حادثه خارج شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریج کرد: همه امکانات و تجهیزات در محل وقوع حادثه متروپل مستقر بوده و مجلس شورای اسلامی، سپاه پاسداران، وزارت کشور و نیروی انتظامی در کنار مردم آبادان هستند؛ امیدواریم هرچه سریع‌تر این ساختمان آواربرداری شود و مردم از این نگرانی و ناراحتی خارج شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات ما دو وجه دارد که مرحله اول آن نظارت بر امدادرسانی و آواربرداری و خارج کردن اجساد از زیر آوار است، گفت: گزارش جامعی ازدستگاه‌ها و افرادی که در حادثه ساختمان متروپل کوتاهی کرده‌اند و مقصر هستند به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود و متخلفین نیز به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در جایگاه نظارتی خود بر نحوه آواربرداری و معرفی متخلفین و مقصرین به مردم و دستگاه قضائی نظارت می‌کند، خاطرنشان کرد: پس از کسب اطمینان نسبت به خارج کردن تمامی اجساد باید کاملاً ساختمان متروپل تخریب و پس از آن آواربرداری شود. اقدامات لازم انجام شده و شاهد بوده‌ایم که وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در محل حادثه حاضر شده‌اند تا مشکل به وجود آمده حل شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 578511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.