ایجاد موج نشاط در جامعه با سرود «سلام فرمانده»

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: «سلام فرمانده» موجی از شور و نشاط و عرض ارادت به حضرت ولی عصر را در میان آحاد مردم ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ابراهیم حسینی امروز _یکشنبه هشتم خردادماه_ در شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: قبل از هر سخنی وظیفه خود می‌دانم حادثه متروپل آبادان که منجر به قربانی شدن جمعی از هموطنان شده است را تسلیت عرض می‌کنم، باید بپذیریم که آبادان قربانی نبود تمکین به قانون و برخی قوم و خویش و دوست بازی‌ها و ترجیح منافع شخصی بر مصالح جمع، است، بنابراین باید مراقب متروپل‌های مشابه در شیراز نیز بود و ضرورت دارد شورا و شهرداری با حساسیت جدی به این موضوعات بپردازند.

وی ادامه داد: اجرای سرود «سلام فرمانده» که موجی از شور و نشاط و عرض ارادت به حضرت ولی عصر (عج) را در میان آحاد مردم ایجاد کرد و منجر به حرکت عظیمی شد که دشمن نیز نتوانست مانع این موج گسترده شود؛ مردم با وجود تمام مشکلات و گرفتاری‌هایی که در این مرحله از زمان داشتند، شور و نشاط از خود به نمایش گذاشتند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تجربه این سرود نشانگر آن بود که مردم از کارهای فاخر فرهنگی به شدت استقبال و با آن همراهی می‌کنند و ضرورت دارد که سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خود را از برنامه‌های جزئی رویدادی آزاد و برای حمایت از کارهای فاخر و اثرگذار فرهنگی برنامه‌ریزی کند، باید بپذیریم که زیرساخت‌های حضور با نشاط مردم و ابراز نشاط اجتماعی در شهر شیراز ضعیف است.

حسینی تصریح کرد: سال گذشته مدام بیان کردیم که مردم سرمایه اجتماعی هستند و اعتماد مردم اهمیت دارد، اکنون مردم با مشکلات در حال دست و پنجه نرم کردن هستند اما نشاط اجتماعی خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: معتقدیم زمانی‌که کسی وارد شهر شیراز می‌شود از نشاط اجتماعی، رفاه عمومی، عدالت در توزیع فرصت‌ها و امکانات، رفتار مسئولین، رضایتمندی مردم، امید به آینده و مخصوصاً جوانان باید احساس کنند که وارد سومین حرم اهل بیت شده است. فراموش نکنیم که تمام نقاط شیراز سومین حرم است، باید به فکر آبادانی و پیشرفت بخش‌های شهر شیراز با محوریت حرم احمد بن موسی باشیم. برکت وجودی حرم در همه نقش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم باید محسوس باشد که در حال حاضر چنین این‌گونه نیست.

سید ابراهیم حسینی گفت: شورای ششم در آغاز کار چشم‌انداز و ۷۲ رویکرد را تصویب و اعلام کرد؛ قرار شد برنامه پنج ساله را در دستور کار داشته باشیم، با ایام تصویب بودجه ۱۴۰۱ مواجه شدیم، در بازه زمانی دی ماه، صرفاً شاخص‌های سال اول تنظیم و اعلام شد، در حال حاضر این برنامه پنج ساله در شهرداری در حال نهایی شدن است و مطابق برنامه امیدوارم دوم مردادماه برنامه شیراز ۱۴۰۴ به فضل خدای متعال تصویب و رونمایی شود. در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ متمم بودجه با افزایش پنجاه درصدی تصویب، یعنی بودجه از رقم شش هزار و صد و شصت میلیارد توأمان به نه هزار و دویست و هفتاد و چهار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، پس از آن هم بودجه پانزده هزار میلیاردی به تصویب رسید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در مورد تصویب بودجه اما و اگرهایی وجود داشت که در جلسات کارشناسی اصل افزایش بررسی و به لحاظ کارشناسی پذیرفته شد، پس از آن هم کمیته تحقق بودجه مرکب از اعضای شورا و شهرداری تشکیل و بودجه به میزان ۹۷ درصد محقق که نسبت به سال‌های قبل درصد خوب و قابل قبولی محسوب می‌شود.

کد خبر 578494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.