رونمایی از زندگی‌نامه داستانی شهید احمد فرگاه با عنوان عقربه‌های جامانده

آئین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید احمد فرگاه با عنوان «عقربه‌های جامانده» در مجتمع فرهنگی هنری شهر وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید احمد فرگاه با عنوان «عقربه‌های جامانده» با حضور خانواده شهید، هم‌رزمان وی و جمعی از مسئولین و مدیران شهری در مجتمع فرهنگی هنری شهر وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

عقربه‌های جامانده به روایت شهید و همسر وی _منیره منصف_ از جمله روایت‌های درس‌آموز در الگوبرداری از مردان بلند همتی است که به قلم سمانه خاکبازان و به تحقیق و پژوهش سمیه جهان‌دوست و عباس رئیسی بیدگلی توسط انتشارات روایت فتح با محوریت زندگی پر فراز و نشیب شهید احمد فرگاه چاپ و وارد بازار نشر شده است.

پیش از آئین رونمایی از این کتاب حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی _مدیر حوزه علمیه کاشان و از هم‌رزمان این شهید_ و همسر شهید در سخنان کوتاهی به معرفی احمد فرگاه و بیان ویژگی‌های اخلاقی آن شهید والا مقام پرداختند.

در ادامه سمانه خاکبازان نیز به هدف خود در تألیف این اثر اشاره و اظهار کرد: «عقربه‌های جامانده» روایت دلدادگی به رسم همفکری، همراهی و همکاری و مجاهدت‌های بی‌وقفه‌ای است که توسط همسر شهید بازگو و مطرح شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان نیز با تاکید به اینکه امروزه کتاب‌های زندگی‌نامه شهدا یکی از مهم‌ترین منابع شناختی مخاطبان نسل سوم انقلاب به شمار می‌آیند، پیرامون آئین رونمایی یادآور شد: ما وظیفه داریم که شهدا و افراد شاخص را معرفی و به نسل امروز بشناسانیم.

محمدحسین واحدیان با بیان اینکه کاشان شهدا و بزرگان زیادی را در خود پرورانده، ادامه داد: شهید احمد فرگاه، فعال حوزه کتاب و کتابخوانی و مدیر انتشارات امیرکبیر بودند و مدیریت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در راستای معرفی محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با همکاری انتشارات روایت فتح، مسئولیت مراسم رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید را بر عهده داشتند.

در بخش پایانی این مراسم، کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید احمد فرگاه که انتشارات روایت فتح آن را در شمارگان یک هزار و صد نسخه، در ۲۵۶ صفحه رقعی به چاپ رسانده است، رونمایی شد؛ این کتاب با قیمت ۵۸ هزار تومان آماده عرضه به دوستداران کتاب است

به گزارش ایمنا، شهید احمد فرگاه متولد سال ۱۳۲۹ در کاشان بود، وی دهم فروردین ۱۳۶۶ در حال انجام مأموریت در منطقه فاو، همراه پنج نفر از هم‌رزمانش به خرمشهر باز می‌گشت که در بین راه بر اثر تصادف نسبتاً شدید در همان لحظه با دوستانش ندای حق را لبیک گفته و به کاروان شهدای سنگر ساز بی سنگر پیوست و پیکرش در قطعه شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد.

کد خبر 578476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.