بازیکنان عراقی مستعد هستند/در زمان کوتاه نمی‌توان معجزه کرد

"اگر زمان بیشتری در اختیار داشتم همراه با عراق به‌عنوان یک مدعی در مسابقات غرب‌ آسیا حاضر می‌شدیم اما با وجود اینکه نمی‌توانیم معجزه کنیم و انتظار خاصی هم از ما نیست، برای حضور شایسته و آبرومندانه در تورنمنت غرب‌ آسیا تلاش خواهیم کرد."

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهناز یاری سرمربی ۴۴ ساله ایرانی مدتی است به پیشنهاد همکاری با کشور عراق جواب مثبت داده است و پس از حضور شهرزاد مظفر در تیم‌ملی فوتسال بانوان کویت، دومین مربی لژیونر ایرانی لقب گرفته است که در فوتسال ملی آسیا فعالیت می‌کند. یاری در مدت‌زمان حضورش در ایران، با تیم‌های نامی‌نوی اصفهان و سایپای تهران عنوان قهرمانی لیگ‌برتر فوتسال بانوان را به‌دست آورد؛ وی همچنین چهار مرتبه سرمربی‌گری تیم‌ملی فوتسال ایران را بر عهده داشت و استعدادهای نابی در تیم‌های باشگاهی و ملی پرورش داشت. شهناز یاری هم‌اکنون به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتسال بانوان عراق، شاگردانش را برای مسابقات غرب آسیا آماده می‌کند تا نتایج مطلوبی در قاره‌کهن به‌دست بیاورد. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با شهناز یاری داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

همراه با تیم‌ملی فوتسال بانوان عراق برای چه رویدادی آماده می‌شوید؟

رقابت‌های ۲۰۲۲ غرب آسیا کمتر از سه هفته دیگر یعنی بیست‌وششم خردادماه با حضور هفت تیم به میزبانی کشور عربستان در دو گروه برگزار خواهد شد که یک گروه چهار تیمی و یک گروه سه تیمی در آن قرار خواهند گرفت.

شرایط انجام این رقابت‌ها تا مراحل پایانی به چه صورت خواهد بود؟

از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی صعود خواهند کرد و برای مشخص‌شدن تیم‌های اول تا سوم سایر دیدارها تا مراحل پایانی انجام خواهد گرفت.

از فوتسال بانوان عراق بگویید.

تیم‌ملی بانوان فوتسال عراق در سال‌های دور، برای مقطعی تشکیل شد اما در ادامه فقط در سطح باشگاهی فعالیت کردند و دیگر در رده ملی ادامه پیدا نکرد.

شرایط رده‌های ملی فوتسال عراق و سطح فوتسالشان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سال‌ها است در عراق هیچ تیم‌ملی فوتسالی وجود نداشته است اما باشگاه‌های فعال گسترده‌ای در این کشور حضور دارند و حتی هرساله چند بازیکن از ایران به لیگ عراق می‌آیند و در این کشور بازی می‌کنند. البته لازم به ذکر است سطح فوتسال عراق اصلاً با ایران قابل مقایسه نیست اما بازیکنان بسیار مستعدی در این کشور وجود دارند.

بازیکنان عراقی مستعد هستند/در زمان کوتاه نمی‌توان معجزه کرد

پیش‌بینی می‌کنید چه عملکردی در مسابقات غرب‌آسیا از خود به‌نمایش بگذارید؟

شاید اگر زمان بیشتری حتی حدود یک‌سال در اختیار من بود می‌توانستم این تیم را به‌عنوان مدعی روانه مسابقات غرب آسیا کنم. اکنون زمان بسیار کوتاهی دارم و هنوز نکات پرشماری وجود دارد که باید به بازیکنانم آموزش دهم.

هدفتان از شرکت در تورنمنت پیش‌رو چیست؟ آیا جایگاه خاصی برای آن در نظر دارید؟

تمام تلاشمان این است با وجود فرصت اندکی که داریم، آبرومندانه در تورنمنت پیش‌رو حاضر شویم. البته که فکر نمی‌کنم کسی از من انتظار خاصی داشته باشد تا در کمتر از یک‌ماه معجزه کنم اما سعی‌ام بر این است به تیم شکل خوبی بدهم و با آموزش کارهای گروهی به آنان، در این مسابقات شایسته و آبرومند بازی کنیم.

کد خبر 578474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.