هم زیارت هم سیاحت با اقامت در نزدیکی حرم

مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه ملکوتی علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، یکی از مقاصد اصلی مسافرت ایرانیان است.

بیشتر افرادی که به این شهر زیارتی و سیاحتی سفر می‌کنند علاقه دارند در اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و یا سوئیت‌هایی ساکن شوند که فاصله بسیار کمی تا حرم مطهر دارند تا از این طریق بتوانند در موقعیت‌های مختلفی از شبانه روز به راحتی خود را به حرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام برسانند و از لذت زیارت آن امام همام برخوردار گردند. بنابراین اگر قصد دارید هم زیارت هم سیاحت با اقامت در نزدیکی حرم این امام بزرگ را تجربه کنید با ما همراه باشید.

یک انتخاب خوب برای اقامت

مشهد مقدس در تمامی فصول سال و در ایام مختلف از تعداد زیادی از مسافران و گردشگران پذیرایی می‌کند. یکی از نکات بسیار مهم پیش از سفر به این شهر، اجاره و یا در نظر گرفتن مکانی مناسب برای اقامت است. بیشتر افرادی که به شهر مقدس مشهد سفر می‌کنند هدف اصلی خود را زیارت امام رضا علیه‌السلام قرار داده‌اند. برای این دسته از افراد اجاره ویلا یا سوئیت خصوصاً از سایت شب، در نزدیکی‌های حرم مطهر یک انتخاب خوب و مناسب است.
برای این‌که ویلا و یا سوئیت مورد نظر خود را در این شهر انتخاب و رزرو کنید، لازم است ویژگی‌ها و امکانات این مراکز اقامتی را در نظر بگیرید و سپس مطابق با میل شخصی و بودجه‌ای که در اختیار دارید مکان مناسب برای اقامت خود را انتخاب کنید.
در حال حاضر این امکان فراهم شده که شما بتوانید از طریق مراجعه به وب‌سایت‌ها، تصاویر کامل مراکز اقامتی و اتاق‌های آن‌ها را مشاهده کنید و یا به بررسی امکانات و تجهیزات رفاهی آن‌ها دست بزنید. حتی می‌توانید نظرات کاربران و مسافرانی که پیش از شما به این شهر سفر کرده و در مکان مورد نظرتان اقامت داشته‌اند را مطالعه نمائید.

نقاط قوت و ضعف اقامتگاه و یا سوئیت مورد نظرتان را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید. محل دقیق ویلا و یا سوئیت را بر روی نقشه مشاهده کنید و یا فاصله آن را تا حرم ارزیابی نمائید و سپس به یک انتخاب خوب برای اقامت دست پیدا کنید.

جاهای دیدنی اطراف مشهد

بسیاری از افرادی که به مشهد سفر می‌کنند تمایل دارند علاوه بر زیارت حرم مطهر امام رضا، از جاهای دیدنی اطراف مشهد هم بازدید کنند.

اگر پیش از اقدام به سفر به این شهر، به فکر اجاره منزل در مشهد برای چند روز نزدیک حرم یا اجاره روزانه خانه در مشهد هستید، چند روز پیش از سفر اقدام نمائید تا دسترسی مناسبی به این جاهای دیدنی داشته باشید. در حقیقت می‌توان گفت بسیاری از دیدنی‌ها و جاذبه‌های اطراف مشهد از جمله جاذبه‌های بسیار برجسته این شهر به شمار می‌روند.

همین عامل نیز باعث شده تا در فصول مختلف سال، بسیاری از گردشگران از این جاهای دیدنی بازدید به عمل آورند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به پارک جنگلی وکیل‌آباد، قله زو، غار زری، دره ارغوان، رودخانه پنج دره و… اشاره کرد.

هم زیارت هم سیاحت با اقامت در نزدیکی حرم

پارک جنگلی و یا باغ وکیل‌آباد، یکی از زیباترین پارک‌های نزدیک به مشهد است. با حضور در این باغ بزرگ، انواع مختلفی از درختان نار، کاج و سرو پیش رو و چشمان شما قرار خواهند گرفت. رودخانه فصلی که در این پارک در جریان است، از دیگر زیبایی‌های آن به شمار می‌رود. می‌توانید ساعاتی را به قدم زدن در این پارک جنگلی و زیبا اختصاص داده و از آب‌نماها، گلخانه و باغ گیاه‌شناسی آن بازدید کنید.

تماشای این پارک جنگلی برای افرادی که به طبیعت و طبیعت‌گردی علاقه دارند، بسیار مناسب و دل‌چسب خواهد بود.

قله زو از دیگر جاهای دیدنی اطراف مشهد است. این قله در جنوب مشهد واقع شده و برای کوهنوردی، بسیار مناسب است. محل این قله، آب‌وهوای بسیار مناسبی دارد. از طرف دیگر طبیعت اطراف آن نیز بی‌نظیر و تماشایی است. همین عامل نیز سبب شده تا مقصد سفر بسیاری از طبیعت دوستان و کوهنوردان باشد. اگر به قله این کوه صعود کنید چشم‌اندازی بسیار زیبا از شهر مشهد پیش روی شما قرار خواهد گرفت و خاطراتی ماندگار را درز ذهنتان ترسیم خواهد کرد.

دیگر دیدنی اطراف مشهد، غار زری است. غار زری از مسیری پرپیچ وخم به وجود آمده و کف آن را خاک‌هایی نرم پوشانده است. گفته می‌شود که در گذشته، از غار زری، کانی‌های زر استخراج می‌کرده‌اند. عمق این غار چیزی در حدود ۱۳ متر بوده و اطراف آن نیز بسیار سرسبز و تماشایی است. بنابراین اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید بازدید از این غار را حتماً در برنامه سفر خود قرار دهید.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی اطراف مشهد، دره ارغوان است. این دره در نزدیکی‌های طرقبه واقع شده است. دره ارغوان، در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و لذا آب‌وهوای آن بسیار مطبوع و دل‌چسب است. اگر قصد دارید از گیاهان ارغوان موجود در این دره، بازدید کنید بهتر است اردیبهشت‌ماه را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

رودخانه پنج دره، یکی دیگر از مناطق دیدنی اطراف مشهد است که در واقع از نقاط ییلاقی طرقبه به شمار می‌رود. این رودخانه از رشته‌کوه بینالود سرچشمه گرفته و از دره ارغوان عبور می‌کند و پس از آن به رودخانه واقع در روستای کلاته آهن وارد شده و به رودبار می‌ریزد.

کد خبر 578471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.