اکثر بهبودیافتگان کرونا بیش از یک سال درگیر علائم طولانی مدت آن هستند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بسیاری از بیماران کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری نشده‌اند بیش از یک سال پس از بهبودی، همچنان با مشکلات سلامتی روبه‌رو هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی مدت زمان ماندگاری علائم کرونای طولانی مدت مطالعه جدیدی انجام دادند و گروهی از افراد بهبودیافته از بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان در این مطالعه علائم عصبی را در افراد کرونایی غیربستری بررسی کردند؛ علائم اولیه بیماری این افراد خفیف بود و هرگز به دلیل ذات‌الریه یا سطح پایین اکسیژن در بیمارستان بستری نشدند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از بهبودیافتگان به مدت ۱۵ ماه پس از تشخیص اولیه بیماری دارای چهار علامت عصبی یا بیشتر بودند که بر کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر می‌گذاشت. این علائم شامل مه مغزی، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن اعضای بدن، سردرد، سرگیجه، تاری دید، وزوز گوش و خستگی می‌شود.

با وجود اینکه ۷۷ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، اما به نظر می‌رسد که این واکسن تأثیری بر مهارت‌های تفکر، حافظه یا خستگی افراد ندارد. پژوهشگران پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ پس از عفونت اولیه خود همچنان از علائم عصبی، خستگی و کیفیت پایین زندگی رنج می‌برند.

کد خبر 578465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.