ضرورت بررسی پلاک باغات در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ملک پایان کار معتبر و ۴۴ درصد اشغال و سند رسمی دارد، پس نمی‌توان آن را باغ شمرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه، هشتم خردادماه_ در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران سه مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی اعضا قرار گرفت؛ اولین پرونده متعلق به ملکی در منطقه چهار با مساحت هزار متر مربع بود که کاربری قدیم آن فضای سبز بوده و سند آن دایر مشجر بوده و عکس‌های هوایی نشان می‌دهد که تفکیک شده از یک فضای بزرگ‌تر است.

بنابراین کمیسیون آن ملک را باغ دانست و نظر کمیسیون نیز با ۱۶ رأی موافق تصویب شد.

بر اساس این گزارش پلاک بعدی به مساحت ۱۵۱۴ متر مربع بود که در سند آن (یک قطعه زمین بیدستان) آمده است و لذا کمیسیون آن را باغ دانست و در اینجا نیز نظر کمیسیون با ۱۷ رأی موافق تصویب شد.

اما پلاک آخر واقع در بلوار ارتش به مساحت ۱۸۱۱ متر بود که در سند آن عبارت یک قطعه زمین مشجر مزروعی آمده بود و کمیسیون آن را نیز باغ دانست.

نرجس سلیمانی طی تذکری اظهار کرد: این ملک پایان کار معتبر و ۴۴ درصد سطح اشغال و سند رسمی دارد، پس نمی‌توان آن را باغ شمرد.

مهدی بابایی نیز در مخالفت گفت: این ملک ۵۴ سال پیش باغ بوده، اما حالا فاقد حدنصاب درختان است و عکس هوایی آن نیز ساختمان را نشان می‌دهد، بنابراین باغ نیست.

مهدی پیر هادی نیز افزود: سطح اشغال ساختمانی این ملک ۴۴ درصد از مساحت سند است و بیشترین تعداد درختان آن ۱۲ اصله است، پس نمی‌توان آن را باغ شمرد.

حجت الاسلام سید محمد آقامیری تصریح کرد: عمر مفید یک درخت ۲۰ الی ۳۰ سال است، در حالی که سند این ملک متعلق به بیش از ۵۰ سال پیش است و طبیعی است که امروزه باغ نباشد.

به گزارش ایمنا اعضا با نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن مخالفت کردند.

کد خبر 578463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.