۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
امشب ماه نو رخ می‌دهد

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: ماه دوشنبه _نهم خردادماه_ ساعت ۱۶:۰۱ در وضعیت مقارنه با خورشید قرار می‌گیرد و از این لحظه فازهای ماه شروع می‌شود. خورشید ساعت ۱۹:۴۳ و ماه ۱۹:۴۹ غروب می‌کند؛ هر دو جرم در صورت فلکی ثور قرار دارند.

فاطمه فخرایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هنگامی که ماه میان خط واصل زمین و خورشید قرار می‌گیرد، سطح نورانی آن دقیقاً رو به خورشید و پشت به ما قرار می‌گیرد؛ در نتیجه ما نمی‌توانیم آن را ببینیم. در این حالت اصطلاحاً گفته می‌شود که مقارنه ماه و خورشید یا ماه نو رخ داده است.

وی افزود: حرکت مداری ماه باعث می‌شود هر چهار هفته یک‌ار به دور زمین بچرخد و در نتیجه گام‌های آن از ماه جدید، تا ربع اول، ماه کامل و ربع آخر، هر ۲۹.۵ روز یک بار اتفاق بیفتد و در نهایت به ماه جدید می‌رسد. این حرکت همچنین به این معنی است که ماه از یک شب به شب دیگر بیش از ۱۲ درجه از آسمان را طی می‌کند.

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: طی روزهای آینده ماه در اواخر بعدازظهر و هنگام غروب به عنوان هلال باریکی که بلافاصله پس از خورشید غروب می‌کند قابل مشاهده خواهد بود. تا رسیدن به ربع اول در مدت زمان یک هفته تا حدود نیمه شب قابل مشاهده است. ماه دوشنبه _نهم خردادماه_ ساعت ۱۶:۰۱ در وضعیت مقارنه با خورشید قرار می‌گیرد و از این لحظه فازهای ماه شروع می‌شود. خورشید ساعت ۱۹:۴۳ و ماه ۱۹:۴۹ غروب می‌کند؛ هر دو جرم در صورت فلکی ثور قرار دارند.

کد خبر 578456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.