برای ارائه خدمات مطلوب نیازمند مشارکت مردم هستیم

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس با بیان اینکه در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، وظایف شهرداری‌ها به طور واضح و مشخص بیان شده است، گفت: برای ارائه خدمات مطلوب نیازمند مشارکت مردم هستیم.

رحمت‌الله دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برخی از مهم‌ترین وظایف شهرداری مطابق با ماده ۵۵ قانون، ایجاد خیابان‌ها و کوچه‌ها، تنظیف و نگهداری و تسطیح معابر، احداث تأسیسات تولید و توزیع برق، ایجاد امکان به خصوص برای تخلیه زباله است.

وی ادامه داد: وقتی می‌توانیم در مدیریت شهری موفق باشیم که مشارکت و مسئولیت‌پذیری مردم را با دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان از جمله شهرداری آب و فاضلاب و برق و گاز داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس با بیان اینکه مشارکت مردم در شهرسازی، زیباسازی و تنظیف شهر بسیار مهم است، افزود: اگر فرهنگ مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری مردم در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات شهر در بخش‌های مختلف برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلایل مختلف، خدمات مناسبی به شهروندان ارائه نمی‌شود که این موضوع، باعث ایجاد فاصله بین مردم و شهرداری و دستگاه‌های خدمت‌رسان شده است و همکاری خوبی صورت نمی‌گیرد.

دهقانی با بیان اینکه آموزش شهروندی یکی از اصول همکاری مشترک شهروندان با دستگاه‌های خدمات‌رسان است، گفت: در حوزه آموزش ضعف‌هایی متوجه مجموعه شهرداری و دستگاه‌های خدمت‌رسان است که وظیفه این دستگاه‌ها خوب تعریف نشده است و رسانه‌ها و صداوسیما نیز نتوانسته‌اند در این زمینه به‌خوبی مطالبه‌گری کنند و کم‌کاری شده است.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات مطلوب نیازمند مشارکت مردم هستیم، افزود: مشارکت مردم وقتی نتیجه‌بخش است که آموزش ببینند، هرچند در سال‌های اخیر، اقداماتی در حوزه آموزش انجام شده است، اما کافی نیست و باید این اقدامات تقویت شود.

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس یکی از برنامه‌های شهرداری را استفاده از ظرفیت محله‌های شهر دانست و گفت: توجه به ناحیه‌محوری با نگاه محله‌محوری در دستور کار شهرداری قرار دارد تا از ظرفیت مردم و بزرگان محلات و حتی مساجد کمک بگیریم.

وی افزود: می‌توانیم در هر محله افرادی را به‌عنوان همیار شهرداری انتخاب کنیم تا مطالبه‌گر باشند و علاوه بر نظارت، خدماتی که توسط شهرداری انجام می‌شود را کنترل کنند، البته این حرکت نیازمند همکاری تمام سازمان‌های شهرداری با حوزه خدمات شهری است.

دهقانی کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس می‌تواند در محله‌ها کارگاه‌های آموزشی دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی را با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار کند.

کد خبر 578448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.