کشف محموله میلیاردی طلای قاچاق

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف و توقیف یک محموله طلای قاچاق قبل از خروج از کشور، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجید شجاع اظهار کرد: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان، نیروهای مرزبانی هنگ تایباد در پست کنترل و مراقبت مرزی ۱۷ شهریور، حین کنترل و پایش میدانی به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از لوازم این خودرو چهار کیلو و ۹۷۴ گرم طلای قاچاق و ۲۵۰ هزار دلار، بدون مجوزهای گمرکی و قاچاق کشف و ضبط شد، افزود: ارزش محموله کشف شده بیش از ۱۶۷ میلیارد ریال برآورد شده است و راننده خودرو دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

به گزارش ایمنا، سالانه مقادیر بسیاری طلا در کشور قاچاق می‌شود که با توجه به شرایط نه چندان باثبات بازار داخلی، در هر دوره قاچاق طلا به گونه‌ای مختلف انجام می‌شود. به طور کلی می‌توان قاچاق طلای ایران را به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول، طلاهای ساخته شده و تزئینی است که همیشه از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شود. این طلاها در ویترین طلافروشی‌ها با نام طلاهای ایتالیایی، ترک، سوئیسی یا با عنوان طلای خارجی با کارمزدهای بسیار بالا به مردم عرضه می‌شود.

بخش دیگری از قاچاق طلای ایران، به صورت طلای آب شده یا شمش است. مسیر قاچاق طلا آب شده و شمش طلا در هر زمان متفاوت است. هنگامی که طلای داخلی ایران نسبت به قیمت جهانی ارزان‌تر باشد، طلا از ایران به کشورهای دیگر قاچاق می‌شود و زمانی که نرخ طلای داخلی ایران نسبت به قیمت جهانی آن گران‌تر باشد، طلا از کشورهای دیگر به داخل ایران قاچاق می‌شود.

کد خبر 578425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.