آنچه در جلسه ۴۴ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات جلسه علنی امروز شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، هشتم خردادماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت حادثه مترو پل آبادان و گرامیداشت هفته کرامت، اظهار کرد: با توجه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و توصیه‌های بسیار مهمی که به آنها داشتند، این تأکیدات در جلسه علنی امروز شورای ششم شهر مرور شد و مواردی قابل تعمیم به شورای اسلامی شهر بود که تلاش شد با توجه اعضای شورای اسلامی شهر، عمل به آنها در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: بررسی و تصویب یک توافق ملکی در طرح تأسیسات ایستگاه متروی شهید خرازی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مطرح شد که با توضیحات و نکات ارائه شده، به تصویب رسید و امیدواریم فرایند توافق ملکی و بحث مالکیت آن در آینده انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در رابطه با مبالغ پیشنهادی حق بهره‌برداری غرفه‌های بازار روز کوثر شش برای سال ۱۴۰۱، دو لایحه از سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهر شهرداری اصفهان وجود داشت که به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بحث مبالغ پایه مزایده بهره‌برداری بعضی از غرفه‌های میدان مرکزی میوه و تره‌بار در سال جاری بر اساس پیشنهاد کارشناسی شده، در جلسه علنی شورای ششم شهر اصفهان به تصویب رسید.

صالحی در خصوص نکته‌های مهم در نطق‌ها و تذکرهای اعضای شورای ششم شهر اصفهان، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع‌هایی که منتخبان مردم شهر اصفهان در نطق‌های میان‌دستور و تذکرهای خود به آن اشاره داشتند، تسلیت به مردم شریف آبادان در مورد حادثه متروپل بود، در ادامه تذکر جدی نسبت به ساختمان‌های ناایمن و لزوم اطلاع‌رسانی در این رابطه و ضرورت پای کار آمدن تمام دستگاه‌ها متولی در کنار مدیریت شهری بود تا شاهد این نوع اتفاق‌های تلخ در اصفهان نباشیم.

وی تصریح کرد: با نظارت‌های سازمان نظام مهندسی و شهرداری اصفهان تا به امروز تلاش بر این بوده است در سطحی از سخت‌گیری فعالیت‌ها انجام و ضوابط آن رعایت شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حضور تیم منتخب آتش‌نشانی اصفهان در حادثه مترو پل آبادان برای خدمت و امدادرسانی به مجروحان این حادثه جای تقدیر دارد و امیدواریم که این همکاران جهادی و غیرتمند تا پایان حادثه در کنار مردم شریف آبادان باشند تا التیامی بر زخم‌های مصیبت‌دیدگان باشند و به تقویت روحیه آنها و جمع‌بندی این اقدامات کمک کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز شورای ششم شهر اصفهان توجه به الزامات و مقدورات شهری در حوزه قانون‌گذاری و اقدامات اجرایی در دولت و فعالیت‌هایی که مجلس انجام می‌دهد مورد تاکید قرار گرفت، گفت: در جلسه امروز توصیه شد که این دو مرجع تصمیم‌گیر در کشور از تجارب مدیران شهری در تصمیم‌های آینده کلان کشور استفاده کنند که در حوزه اقتصادی شهری نیز تأثیرگذار است و موجب تسهیل خدمت‌رسانی به شهروندان خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد: اعضای شورای ششم شهر اصفهان در مورد شهادت دو نفر از افراد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته در اصفهان ابراز همدردی داشتند و با تبریک و تسلیت این حادثه، برای خانواده این دو شهید طلب صبر و عافیت را داشتند که امیدواریم در آینده کمتر شاهد بروز این نوع حوادث برای دلاورمردانی باشیم که با خدمات بهینه برای تأمین و حفظ امنیت این آب و خاک تلاش می‌کنند.

کد خبر 578408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.