نشانه‌های آبله میمون در کودکان چیست+جزئیات

کارشناسان بهداشتی می‌گویند از آنجا که موارد ابتلا به آبله میمون درحال افزایش است، باید علائم این بیماری را بیشتر شناسایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چارو دات آرورا، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اگرچه خطر ابتلاء به آبله میمونی در کودکان نادر و خفیف است، اما می‌تواند شبیه آبله مرغان باشد. با کاهش قرنطینه، از والدین خواسته می‌شود بیشتر مراقب این عفونت‌های ویروسی باشند.

وی با صحبت در مورد علائم آبله میمون که در اوایل ماه مه (سه هفته پیش) به انگلیس رسید، گفت: بثورات، تب و بدن درد علائم متقاطع این نوع بیماری ویروسی است.

از دیگر علائم رایج عفونت آبله میمون می‌توان به تورم غدد لنفاوی و خستگی شدید اشاره کرد، بثورات پوستی از صورت شروع می‌شود و بعد به کف دست‌ها و پاها گسترش می‌یابد؛ علائم ممکن است دو تا چهار هفته طول بکشند.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: در کودکان، در مقایسه با بزرگسالان، تب به طور کلی بالاتر است و بثورات معمولاً از روز سه یا چهار شروع می‌شوند و به تدریج تغییر می‌کنند، در کودکان علائم خستگی و ضعف نیز بیشتر است.

به گزارش ایمنا، موارد ابتلاء به آبله میمون در انگلیس و چند کشور دیگر درحال افزایش است، یکی از رایج‌ترین عوارض ابتلاء به آبله میمون، عفونت‌های همراه با آن است که امکان دارد به ذات‌الریه، مننژیت یا کوری ناشی از عفونت شبکه چشم منجر شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) مهم‌ترین راه پیشگیری از گسترش شیوع بیماری آبله میمون را شناسایی افراد مرتبط با مبتلایان برای قطع زنجیره ابتلاء درنظر گرفته است. دیگر روش پیشگیری از ابتلاء به آبله میمون دریافت واکسن است؛ توصیه شده که افراد مرتبط با مبتلایان که بیشتر در معرض خطر هستند، واکسن آبله را دریافت کنند.

کد خبر 578389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.