درخواست وزارت کشور برای تمدید مجوز واگذاری اراضی شرکت کشت مغان به عشایر

وزارت کشور از دولت درخواست کرد تا مصوبه مربوط به مجوز واگذاری اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به عشایر منطقه را به مدت دو سال تمدید کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در راستای رفع اختلافات دیرینه بهره‌برداری و مالکیت اراضی بین شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و عشایر قشلاقات محدوده این شرکت و در اجرای مصوبه دولت و براساس برنامه واگذاری، چهار هزار ۲۲۶ هکتار از مجموع پنج هزار و ۴۸۰ هکتار اراضی قابل واگذاری مورد نظر تصویب‌نامه طی سند رسمی از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به نام وزارت جهاد کشاورزی انتقال یافت.

بر این اساس ۸۶۰ هکتار از این اراضی در شش قشلاق در محدوده این شرکت از طریق هیئت هفت‌نفره واگذاری اراضی تعیین تکلیف و به عشایر و بهره‌برداران واگذار شد.

همچنین درخصوص باقیمانده اراضی نیز تمام تشریفات در این زمینه طی شده است اما اتمام عملیات واگذاری به فرصت بیشتری نیاز دارد.

وزارت کشور برای تصمیم‌گیری باقی اراضی تفکیک نشده، درخواست تمدید مهلت برای مدت دو سال جهت سیر مراحل بررسی و تصویب آن، به دولت ارائه کرده است و این پیشنهاد مراحل بررسی کارشناسی را در کمیسیون حقوقی و قضائی دولت سپری می‌کند.

به گزارش ایمنا، منطقه مغان از خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب برخوردار است و از مناطق پرپتانسیل محسوب می‌شود که با حمایت از این منطقه می‌تواند جایگاه اصلی خود را در بخش کشاورزی به دست آورد.

کد خبر 578328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.