تاثیر داروی نقرس بر نارسایی قلبی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی رایج نقرس به مقابله با نارسایی قلبی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نارسایی قلبی زمانی رخ می‌دهد که قلب نتواند خون کافی را در بدن پمپاژ کند؛ نقرس نیز نوعی آرتریت است که به دلیل تجمع کریستال‌های اوریک در مفاصل ایجاد می‌شود. به نظر می‌رسد بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی از نقرس رنج می‌برند. درمان‌های رایج نقرس شامل کلشی‌سین، استروئیدها و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن می‌شود.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری داروی رایج نقرس به نام «کلشی‌سین» بر نارسایی قلبی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف اطلاعات پزشکی بیش از هزار بیمار بستری شده در بیمارستان به دلیل ابتلاء به نارسایی قلبی را بین مارس ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۲۰ مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی رایج نقرس به مقابله با نارسایی قلبی کمک می‌کند؛ به طوری که میزان زنده ماندن در میان افرادی که کلشی‌سین را به خاطر عود نقرس دریافت کرده بودند تقریباً ۹۸ درصد بود؛ درحالی‌که این میزان برای افرادی که داروی ذکر شده را دریافت نکرده بودند کمتر از ۹۴ درصد بود. محققان معتقدند که کلشی‌سین ممکن است با کاهش التهاب در قلب و عروق خونی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مفید باشد. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 578235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.