لزوم برخورد قاطع قوه قضائیه با عاملان متروپل

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهرداری و دادستانی با تخلفات ساختمانی یزد برخورد قاطع کنند، از قوه قضائیه خواست برخورد با عاملان حادثه متروپل بسیار سنگین باشد تا جلوی اقدامات مشابه گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید تجملیان امروز _شنبه، هفتم خردادماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ساختمان متروپل آبادان با برج پلاسکو تهران قابل قیاس است، اظهار کرد: پلاسکو سال ۱۳۴۱ ساخته شده بود و بعد از ۵۵ سال در سال ۱۳۹۵ به دلیل آتش‌سوزی تخریب شد.

وی با بیان اینکه ساختمان متروپل در سال ۱۳۹۹ آغاز به‌کار می‌کند و در سال ۱۴۰۱ بدون هیچ محرک خارجی فرو ریخته است، گفت: وقتی این دو را با هم مقایسه می‌کنیم متوجه یک حرکت رو به عقب در سیستم شهرداری‌ها و نظام مهندسی کشور می‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که شاهد وقوع اتفاقاتی همچون متروپل در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد فساد، رشوه، امضافروشی و قصوری که در ساختمان‌سازی کشور رایج شده است این شائبه را دارد که مشمول قتل شبه‌عمد شود، افزود: به عنوان عضو شورای اسلامی شهر و نماینده مردم از قوه قضائیه درخواست داریم تا با برخورد بازدارنده، هزینه چنین اقداماتی به حدی بالا برود تا دیگر مفسدان جرئت انجام چنین جرایمی را نداشته باشند.

تجملیان ادامه داد: این‌طور نیست که بگوییم چنین اتفاقی در آبادان رخ داده است و امکان وقوع آن در یزد وجود ندارد، زیرا وضعیت ساختمان‌های یزد نیز مناسب نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد ساختمان‌های ناایمن و حتی اجراهای ناایمن در شهر یزد هستیم و لازم است که شهرداری و دادستانی به صورت قاطع با چنین مواردی برخورد کنند تا شاهد مواردی از این قبیل نباشیم.

کد خبر 578160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.