لزوم افزایش سرانه‌های خدماتی بافت فرسوده/وضعیت ایمنی ساختمان‌ها جدی گرفته شود

وجود ساختمان‌های فرسوده، چالش‌های مدیریت شهری برای پیشگیری از حوادث و ریزش ساختمان‌های فرسوده، لزوم نظارت بیشتر بر ساخت‌وسازها از مواردی بود که در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌پور، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج پیش از ظهر امروز _شنبه، هفتم خردادماه_ در کمیسیون معاونت شهرسازی و معماری که با موضوع بررسی فرآیند تهیه طرح تفصیلی کلان‌شهر کرج برگزار شد، با اشاره به حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان و درگذشت جمعی از هموطنان، اظهار کرد: هرگونه عملیات فیزیکی در سطح مناطق ده‌گانه کرج باید ضابطه‌مند و شفاف باشد، در غیر این صورت عوامل شهرداری با هرگونه ساخت‌وساز ناایمن برخورد جدی و قانونی می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم اهتمام جدی و نظارت دقیق بر ساخت‌وسازها، افزود: توجه نکردن به مسائل ایمنی و جان و مال مردم در ساخت‌وسازهای غیرمجاز از موضوع‌هایی است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد و با قاطعیت با آن برخورد شود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر رعایت مباحث ایمنی در ساخت‌وسازها، خاطرنشان کرد: نیاز است مدیریت شهری و معاونت شهرسازی و معماری با حساسیت تدابیری اتخاذ کنند تا ضمن جلوگیری از فعالیت ساختمان‌های ناایمن، دستورالعمل‌هایی تهیه شود و در اختیار سازندگان و مالکان قرار بگیرد.

قاسم‌پور خواستار جدی گرفتن هشدارها در خصوص وضعیت ایمنی ساختمان‌ها شد و تاکید کرد: به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج پیشنهاد می‌شود با اخذ مصوبه از اعضای شورای اسلامی شهر، ساختمان‌های ناایمن سطح شهر را شناسایی کنند تا از حوادث ناگوار پیشگیری شود.

کمبود سرانه‌های خدماتی؛ معضل محلات فرسوده

حسین مهاجری، رئیس کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج نیز در این نشست با اشاره به پیشنهادات کمیسیون در خصوص طرح تفصیلی، تصریح کرد: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر نیازمند آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای اجرایی از جمله بسته‌های تشویقی برای ترغیب و تشویق مالکان و سرمایه‌گذاران است تا پس از تصویب در مراجع مربوطه اجرایی شود؛ در این راستا پیشنهاد افزایش طبقات ساختمان‌ها تا شش طبقه به شرط تأمین پارکینگ و وجود معبر مناسب در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر داده شد.

وی تصریح کرد: شهرداری مکلف به ارائه طرحی جهت افزایش سرانه‌های ورزشی، خدماتی و رفاهی از طریق افزایش تراکم، افزایش طبقات و افزایش سطح اشغال به منظور احداث فضاهای چند منظوره (ورزشی، خدماتی و رفاهی) است و در این راستا باید فرآیندهای قانونی در طرح تفصیلی پیش‌بینی و مجوزهای لازم اخذ شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به کمبود سرانه‌های خدماتی در محلات فرسوده شهر، نیاز است معاونت معماری و شهرسازی در زمان تهیه طرح تفصیلی، پیش‌بینی لازم برای افزایش سرانه کاربری‌های خدماتی و ارائه بسته‌های تشویقی جهت ترغیب سرمایه‌گذاران را انجام دهد.

کد خبر 578151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.