بارگذاری ۸۰ درصد اطلاعات پروژه‌های عمرانی شهر در سامانه شفافیت

مدیرکل هماهنگی و برنامه‌ریزی امور عمرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات پروژه‌های عمرانی بعضی از مناطق شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری شده است، گفت: حدود ۸۰ درصد از اطلاعات پروژه‌های عمرانی مناطق شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری شده است.

امیر درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری اصفهان و چگونگی رصد فعالیت‌های عمرانی شهرداری در این سامانه، اظهار کرد: سامانه شفافیت در ابتدای راه قرار دارد و باید در ادامه مسیر روند امور شهرداری را مشخص کرد و به اطلاع شهروندان رساند.

وی افزود: در حوزه عمران، فهرست پروژه‌های عمرانی و پیمانکاران در سامانه شفافیت بارگذاری شده است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، اطلاعات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی مناطق مختلف شهرداری اصفهان را به‌دست آورند و رصد کنند.

مدیرکل هماهنگی و برنامه‌ریزی امور عمرانی شهرداری اصفهان گفت: اطلاعاتی شامل عنوان پروژه، نام پیمانکار، مبلغ اولیه قرارداد، چگونگی انتخاب پیمانکار و درصد پیشرفت پروژه‌ها در سامانه شفافیت بارگذاری شده است و برای شهروندان قابل مشاهده و دسترسی است.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین ناظران شهرداری، شهروندان هستند که با رصد اطلاعات و نظرات خود می‌توانند مدیریت شهری را در ادامه مسیر راهنمایی کنند و تسریع در انجام، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها مهم‌ترین اصول انجام پروژه‌های عمرانی است که با راهنمایی مردم میسر خواهد شد.

درخشان ادامه داد: پیمانکاران نیز بخشی از مردم و شهروندان هستند، بنابراین بارگذاری اطلاعات پروژه‌های عمرانی شهرداری در سامانه شفافیت منجر به اطلاع‌رسانی به پیمانکاران و افزایش حضور آنان در مناقصه‌ها خواهد شد، همچنین اگر زمان به انجام رسیدن پروژه‌ای بیش از حد معمول باشد، شهروندان به آن آگاه می‌شوند و با ارائه این اطلاعات می‌توانند حساسیت بیشتری در بین مدیران شهری برای رفع عوامل تأخیر در انجام پروژه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات پروژه‌های عمرانی بعضی از مناطق شهرداری اصفهان در سامانه شفافیت بارگذاری شده و در حال تکمیل است، گفت: حدود ۸۰ درصد از اطلاعات پروژه‌های عمرانی مناطق شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری شده است و جزئیات پروژه‌های کوچک نیز در این سامانه بارگذاری خواهد شد.

کد خبر 578131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.