هزینه سفر با اتوبوس در شهر مشهد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: برابر مصوبات ابلاغی از امروز (َشنبه) بهای خدمات روزانه در خطوط شهری به یک‌هزار تومان تغییر می‌یابد و بخشی از سوی شهرداری مشهد در قالب یارانه خدمات حمل‌ونقل عمومی تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر نیشابوری با اشاره به تغییر هزینه سفر با اتوبوس در شهر مشهد، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده برای خدمات‌رسانی مناسب به مردم، برابر مصوبات ابلاغی از امروز _شنبه، هفتم خردادماه_ بهای خدمات روزانه در خطوط شهری به یک‌هزار تومان تغییر می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نرخ بهای خدمات اتوبوسرانی در خطوط روزانه شهری با استفاده از «من کارت» ۹۰۰ تومان تصویب شد، ادامه داد: برابر تصمیمات مدیریت شهری به دلیل شیوع ویروس کرونا و در راستای حمایت از شهروندان، این تغییر نرخ به شهروندان طی سه مرحله تخفیف داده شد، اما در سیستم ناوگان اتوبوسرانی اعمال نشد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: هزینه تأمین زیرساخت‌های لازم و هزینه‌های جاری در ارائه خدمات به شهروندان و زائران به ازای هر سفر با ناوگان اتوبوسرانی ۷,۲۳۱ تومان است که با توجه به افزایش ۱.۱۱ درصدی نرخ کرایه در سال جاری، سهم مسافران از پرداخت بهای خدمات ۸.۱۳ درصدی است و مابقی از سوی شهرداری مشهد در قالب یارانه خدمات حمل‌ونقل عمومی تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که شهرداری مشهد برای شهروندانی که بهای خدمات خود را از طریق «من کارت» پرداخت می‌کنند، یارانه بیشتری را نسبت به افرادی که به‌صورت نقدی بهای خود را می‌پردازند، پرداخت می‌کند، از مسافران تقاضا می‌شود با پرداخت بهای خدمات از طریق من کارت، این سازمان را در ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر یاری کنند.

کد خبر 578125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.