حذف پیمانکاران با عملکرد ضعیف از مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: عملکرد پیمانکاران حاضر و گذشته شهرداری اهواز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر صلاحیتشان مورد تایید باشد، می‌توانند در مناقصه‌ها شرکت کنند.

سیدمحمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر دو وظیفه عمده دارد که یکی از آنها قانون‌گذاری و دیگری نظارت بر اجرای قوانین تصویب شده است.

وی افزود: نظارت بر اجرای قوانین نوعی نظارت همه‌جانبه است که این نظارت در جنبه‌های مختلف و بر تمام رده‌ها انجام می‌شود، بنابراین بر کار پیمانکاران و عملکرد کارکنان شهرداری در رده‌های مختلف از شهردار تا کارشناس نظارت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: راه‌های مختلفی برای نظارت بر عملکرد وجود دارد که شورای اسلامی شهر بر اساس مقتضیات زمان از آنها استفاده می‌کند، گاهی نظارت به طور مستقیم با تذکر به فرد در صورت مشاهده تخلف داده می‌شود و گاهی نیز بر اساس اختیارات قانونی شورای اسلامی شهر با طرح سوال یا در صورت نیاز با استیضاح انجام می‌شود.

وی در خصوص امکان حضور پیمانکاران پیشین و کنونی شهرداری در مناقصات جدید، تاکید کرد: عملکرد پیمانکاران کنونی و پیشین شهرداری اهواز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر مورد تأیید قرار گرفت، آنها نیز می‌توانند در مناقصه‌ها شرکت کنند، اما آنچه که سوابق آنها نشان می‌دهد، شهرداری و شورای اسلامی شهر از عملکرد برخی از آنها راضی نیست، لذا به آن دسته از پیمانکاری که ارزیابی عملکرد آنها مورد تأیید نباشد، پروژه یا طرح مناقصه‌ای سپرده نمی‌شود.

کد خبر 578088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.