آغاز سم‌پاشی درختان شهری زنجان

شهردار زنجان از آغاز سم‌پاشی، تغذیه درختان و درختچه‌های سطح شهر به مدت یک‌ماه خبر داد.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شیوع برخی آفات گیاهی رایج شامل انواع شته‌ها ازجمله شته‌های خونی معمولاً در این برهه از سال اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: این موضوع همواره موجب تضعیف درختان و بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شود.

وی افزود: بررسی‌های کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز نشان داد که جمعیت این آفات در حال افزایش است؛ از این رو برنامه سم‌پاشی و تغذیه درختان فضای سبز به مدت یک ماه آغاز شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه سم‌پاشی درختان از ساعت ۲۲ تا ۶ انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: چهار اکیپ سم‌پاشی در چهار منطقه با مدیریت و نظارت سازمان سیما، منظر و فضای سبز به صورت همزمان فعالیت خواهند داشت و مسیرهای سم‌پاشی به صورت روزانه و به تفکیک مناطق اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فیروزفر تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود همکاری‌های لازم را با عوامل شهرداری درخصوص پارک نکردن خودروها به‌ویژه خودروهای حامل مواد غذایی در مسیرهای سم‌پاشی داشته باشند.

وی گفت: بسته بودن در و پنجره‌های مشرف به مسیرهای سم‌پاشی و فعالیت نکردن واحدهای تجاری به‌ویژه واحدهای فروش مواد غذایی در ساعات اعلام شده در مسیرهای سم‌پاشی ضرورت دارد و انتظار می‌رود شهروندان و اصناف همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 578081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.