دبیرخانه فرهنگ پهلوانی راه‌اندازی شود/ نمایشگاه بهترین فرصت برای اعتماد به ورزش باستانی

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان گفت: اگر خانواده‌ها به ما اطمینان کنند که در آکادمی‌های تحت نظارت می‌توانند در مسیر قهرمانی فرزندانشان نیز قدم بردارند، نمایشگاه فضای مناسبی برای معرفی و آشنایی است.

جلال زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی ورزشی در اصفهان اظهار کرد: برای بسیاری از برنامه‌های افتتاحیه و ایام نوروز و دهه فرهنگ پهلوانی و زروخانه‌ای در میدان نقش جهان ورزشکاران مجدانه برای نمایش تأثیرات ورزش و فرهنگ آن تلاش کردند و برنامه برگزار می‌کردند.

وی ادامه داد: اگر از چنین برنامه‌هایی بهره‌برداری خوبی صورت گیرد و مخاطبان نمایشگاه با این ورزش آشنا شوند و آکادمی‌ها و آموزش استاندارد را معرفی کنیم، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

زهرایی خاطر نشان کرد: اگر خانواده‌ها به ما اطمینان کنند که در آکادمی‌های تحت نظارت می‌توانند در مسیر قهرمانی فرزندانشان نیز قدم بردارند، نمایشگاه فضای مناسبی برای معرفی و آشنایی است.

وی با در خواست از شورای شهر و شهرداری اصفهان، گفت: برای ترویج این ورزش که با فرهنگ و سنت دیرینه ایرانیان آمیخته است، بهتر است که دبیرخانه فرهنگ پهلوانی را در اصفهان مانند گذشته دوباره راه‌اندازی کنند تا برنامه‌های فرهنگی به صورت منسجم‌تر در این دبیرخانه برنامه‌ریزی و اجرا شود.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان خاطر نشان کرد: بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای استفاده از مکان‌ها و فضاهای موجود در شهر مانند حسینیه‌ها و مدارس است که بلا استفاده واقع شدند و با تجهیز آنها می‌توان بستر را برای ورزش جوانان فراهم کرد.

کد خبر 578049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.