جلسه کار گروه رفع موانع تولید استان در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان شهیر عصر پنجشنبه _پنجم خرداد ۱۴۰۱_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکصد و نود و چهارمین جلسه کار گروه رفع موانع تولید استان با موضوعات بنگاه‌های مربوط به شهرستان امروز در آران و بیدگل تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه که با حضور مدیران کل و بنگاه‌هایی که چالش‌های در حوزه‌های مختلف داشتند تشکیل شد و هفت منطقه صنعتی آران و بیدگل مشکلات خود را مطرح کردند. مناطق صنعتی سلیمان صباحی، هلال، سفید شهر، انصار، نمکی و منطقه صنعتی ابوزید آباد در این نشست طرح موضوع و مشکلات خود را مطرح کردند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست منطقه شهرک صنعتی ابوزید آباد بود که مقرر شد جانمای برای انتقال آن انجام پذیرید، جا به جایی کوره‌های آجرپزی مطرح و مقرر شد این واحدهای تولیدی از شهر خارج و کاهش آلودگی برای شهروندان را شاهد باشیم.

شهیر اضافه کرد: در مورد منطقه صنعتی سلیمان صباحی که شهرکی خصوصی است مشکلاتی از قبیل واگذاری اراضی و موضوع توسعه منطقه مطرح شد که مقرر گردید تا مجموع امور اراضی منابع طبیعی و سازمان صمت در حوزه بحث واگذاری پیگیری‌ها صورت داده و شرکت شهرک‌های منطقه در حاشیه شهر مکانی را برای توسعه آن جانمایی کرده و در این خصوص توسعه صورت بگیرد.

وی در ادامه موضوع دیگر جلسه حوزه رفع موانع استان را تعامل میان مناطق صنعتی و شهرداری‌ها را از دیگر مصوبات این جلسه مطرح کرد و افزود: لازم است تا کمیته هیئت گروه تشکیل شود و مشکلات این مناطق را به زودی مرتفع سازد. موضوع بعدی جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع، موضوع منطقه صنعتی نمکی است که مقرر شد تا ظرفیت دریاچه نمک در بحث استحصال نمک و اکسید منیزیم مورد توجه قرار گرفته و به مرحله برداشت برسد و پیگیری لازم انجام و هرچه زودتر به نتیجه برسد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بحث استقرار نمایندگی مستقل شهرک‌های صنعتی استان در این جلسه مطرح شد که تجمیع بنگاه در شهرستان صورت گیرد که برای این کار مصوباتی مطرح شد و در ادامه بنگاه‌های صنعتی مشکلاتی از قبیل کمبود تسهیلات را مطرح و مقرر شد همکاری‌های لازم صورت گرفته و مشکلات آنها به زودی حل شود.

کد خبر 577894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.