آغاز تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در ژاپن

ژاپن تزریق دوز چهارم واکسن کروناویروس را برای افراد مسن و گروه‌های پرخطر آغاز کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ژاپن تودی، بنابر اعلام وزارت بهداشت ژاپن، این کشور تزریق چهارمین دوز واکسن کروناویروس را از روز گذشته (چهارشنبه) برای افراد مسن و گروه‌های مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای آغاز کرد.

واجدان شرایط تزریق دوز چهارم واکسن کرونا افراد ۶۰ ساله و بالاتر و افراد بین ۱۸ تا ۵۹ سال مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های تنفسی یا قلبی یا افرادی که در معرض خطر بالای ابتلاء به نوع شدید کووید -۱۹ هستند، درنظر گرفته شده‌اند.

وزارت بهداشت این کشور توصیه کرده است افراد حداقل پنج ماه پس از دریافت دوز سوم می‌توانند برای دریافت دوز چهارم اقدام کنند. نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که تزریق دوز چهارم واکسن می‌تواند از بروز علائم شدید کووید -۱۹ در افراد بالای ۶۰ سال برای بازه زمانی معینی جلوگیری کند.

به گزارش ایمنا، نتایج یک بررسی نشان داد اثربخشی تخمینی دوز چهارم واکسن‌های کرونا در طول روز هفتم تا سی‌ام پس از تجویز در مقایسه با دوز سوم این واکسن‌ها که که چهار ماه قبل تجویز شده بود، در پیشگیری از عفونت ۴۵ درصد، در پیشگیری از بیماری شدید ۶۲ درصد و در پیشگیری از مرگ ۷۴ درصد است. نتایج این بررسی در جهان واقعی نشان می‌دهد که دوز چهارم واکسن دستکم در ابتدا بر ضد سویه امیکرون کرونا مؤثر است و پیگیری بیشتر امکان ارزیابی بیشتر حفاظت ناشی از دوز چهارم واکسن در طول زمان را خواهد داد.

کد خبر 577776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.