مسئولان باید با کمک رسانه‌ها در راستای خدمت‌گزاری به مردم گام بردارند

شهردار مبارکه گفت: مسئولان باید با کمک رسانه‌ها مشکلات و معضلات موجود را شناسایی کنند و جهت رفع آن‌ها و خدمت‌گزاری به مردم، گام بردارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی احمدی امروز پنجشنبه -پنجم خردادماه- در نشست صمیمی با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان، ضمن اشاره به نقش مشارکت شهروندان در افزایش تحقق اهداف مدیریت شهری، اظهار کرد: رسانه‌ها با گردش اطلاعات و آگاهی‌ها و زمینه‌سازی مناسب برای افزایش ظرفیت مشارکت شهروندان در تحقق اهداف مدیریت شهری، نقش بسزایی دارند و ایجاد اطمینان و اعتماد به شهروندان عاملی جهت توسعه هر چه بهتر مدیریت شهری می‌شود.

وی ادامه داد: نوع نگاه مردم به فعالیت شهرداران و انتظاراتی که از مجموعه شهری دارند، بیشتر عمرانی بوده که انتظار بحقی است و علاوه‌بر آن، باید گام‌های مؤثری جهت پروژه‌ها و اقدامات فرهنگی نیز برداشته شود.

شهردار مبارکه با بیان اینکه نقش مطبوعات در جامعه بسیار مهم است، افزود: رسانه‌ها به عنوان منابع آگاهی‌دهنده، نقش مهمی را در تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به جامعه دارند. در شهرهای پیشرفته نگاه مردم عمرانی نیست، بلکه بیشتر نگاهی روحی و معنوی به شهر دارند که با پروژه‌های فرهنگی این انتظارات را می‌توان برآورده کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف طی چندین ماه گذشته، گفت: اگر شهرداری به وظایف خود در شهر عمل کند و شهروندان از عملکرد شهرداری رضایت داشته باشند، قطعاً بخش مهمی از نشاط و شادابی در جامعه تأمین خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: شرایط جامعه در بخش‌های مختلف به خصوص اقتصادی شرایط حساسی است که رسانه‌ها می‌توانند با تزریق امید در جامعه نقش مهمی را در زندگی مردم داشته باشند.

وی افزود: از رسانه‌ها انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری مبارکه را همراهی کنند تا بتوانیم در کنار یکدیگر خدمت‌گزار مردم باشیم. همچنین مردم باید از فعالیت‌ها و عملکرد یک مجموعه مطلع باشند و این اطلاع با همدلی و همراهی رسانه‌ها شکل می‌گیرد؛ در شهرستان مبارکه رسانه‌های فعالی وجود دارد که جهت آگاهی‌بخشی به شهروندان از ارکان مدیریت شهری محسوب می‌شوند.

شهردار مبارکه به راه‌اندازی خانه مطبوعات شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری در راستای مسئولیت اجتماعی و تعاملات با رسانه‌ها مکانی را جهت راه‌اندازی خانه مطبوعات به رسانه‌های شهرستان اختصاص خواهد داد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این نشست، رئیس و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان پیشنهادات و نظرات خود را درخصوص افزایش تعاملات بین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان با شهرداری مبارکه مطرح کردند.

کد خبر 577751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.