استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های بومی در طرح‌های مطالعاتی اراک

رئیس شورای اسلامی شهر اراک از برگزاری نشست هم‌اندیشی بین مدیریت شهری و دانشگاه صنعتی این شهر خبر داد و بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های بومی در طرح‌های مطالعاتی اراک تاکید کرد.

سید وحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر افزایش تعاملات دانشگاه و مدیریت شهری، اظهار کرد: نشست شورای اسلامی شهر اراک با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان از چندی پیش در حال پیگیری است و تاکنون نشست‌های مختلفی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و دانشگاه اراک برگزار شده است؛ به‌تازگی نیز سومین نشست را با رئیس دانشگاه صنعتی اراک برگزار کردیم.

وی افزود: بسیاری از اعضای شورای اسلامی اراک، افراد دانشگاهی هستند و یکی از مواردی که در مرکز پژوهش‌ها و شورای اسلامی اراک مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است، گسترش و تقویت ارتباط بین مدیریت شهری و مراکز آموزشی و پژوهشی است که این در راستای تحقق یکی از شعارهای شورای ششم مبنی بر "شهر را باهم بسازیم" بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مدیریت شهری اراک به دانشگاه‌های تهران یا دیگر مراکز استان‌ها سپرده شده است در حالی که برای نمونه همین دانشگاه صنعتی اراک نیز یکی از ظرفیت‌های خوب شهر در زمینه‌های تخصصی صنعت محسوب می‌شود و در طبقه‌بندی‌های مختلف جهانی جایگاه خوبی دارد.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم با بهره‌گیری از دانش اساتید و دانشجویان این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های استان، در مطالعات بسیاری از طرح‌های مختلف شهری، تخصص کارشناسان بومی شهر را به‌کار بگیریم.

کد خبر 577743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.