تعرفه‌های خدمات پزشکی در بخش خصوصی و دولتی باید یکسان‌سازی شود

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: به‌رغم اقدامات انجام شده، پرداخت از جیب مردم در حوزه خدمات پزشکی همچنان بالا است و راه‌حل آن عمل به سیاست‌های کلی حوزه سلامت و برابرکردن تعرفه خدمات پزشکی در بخش خصوصی و دولتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین صفاری با بیان اینکه به‌رغم اختصاص و ارائه منابع مالی مناسب توسط دولت به بخش سلامت در راستای تأمین سلامت مردم، همچنان پرداخت از جیب مردم در حوزه خدمات پزشکی بالا است، افزود: راه‌حل این معضل، عمل به سیاست‌های کلی حوزه سلامت و برابر کردن تعرفه خدمات پزشکی در بخش خصوصی و دولتی است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم، عدالت‌محوری در ارائه خدمات اعم از حوزه سلامت است، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که بیمه‌های پایه ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش بستری و سرپایی دولتی را متقبل شوند و در بخش خصوصی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها را بیمه‌ها پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: براساس بند ۹ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، لازم است تدوین تعرفه خدمات و مراقبت‌های سلامت مبتنی بر شواهد و براساس ارزش افزوده با حق فنی واقعی یکسان برای بخش دولتی و غیردولتی، صورت گیرد که لازمه این مهم ایجاد منابع پایدار مالی برای حوزه سلامت است.

کد خبر 577734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.