واکنش شهردار ساری به بدهی هزار میلیارد تومانی شهرداری

شهردار ساری درباره بدهی هزار میلیارد تومانی این شهرداری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد طالبی امروز_ چهارشنبه چهارم خردادماه_ در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران بدهی ثبت شده شهرداری را هزار میلیارد تومان از اعلام و اظهار کرد: شاکی در محاکم قضائی علیه شهرداری وجود دارد ضمن اینکه به دلیل نظام پرداخت شهرداری در سال قبل هیچ‌گونه تنشی در این نهاد خدمات‌رسان نداشتیم.

وی در خصوص طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از شهرداری، افزود: از زمانی که آمدم هیچ بدهی به تأمین اجتماعی نداریم.

شهردار ساری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری، خاطرنشان کرد: یک‌هزار فرزند ایثارگر در شهرداری ساری مشغول کار هستند و تبدیل وضعیت این تعداد با توجه به نبود پست سازمانی ممکن نبود. طی مکاتبه‌ای مقرر شد اگر پست سازمانی وجود ندارد، با رعایت و تعهد کتبی و رسمی متقاضی به نیروی کارگری و رسمی تبدیل یا متصدی خدمات عمومی با مدرک دیپلم و پایین‌تر شود.

طالبی به وضع موجود شهرداری ساری اشاره و تصریح کرد: شهرداری براساس چارت ۹۳۹ پست سازمانی دارند که این چارت توسط کارکنان رسمی و قراردادی در گذشته تکمیل شده است و شهرداری ساری به دلیل تعداد زیاد نیرو در کشور وضعیت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد ظرفیت شهرداری از طریق آزمون جذب می‌شود، ادامه داد: طی همین مدت ۳۰ فرزند شهید را مطابق آزمون تبدیل وضعیت کرده و احکام آنها ارائه شده است.

شهرداری ساری به فعالیت بیش از پنج هزار نیرو در شهرداری اشاره کرد و گفت: نیروهای شرکتی حجمی شهرداری که جهت ارائه خدمات قرارداد بستند باید فعالیت کنند. استفاده نیروهای شرکتی در حوزه اداری و مالی به لحاظ قوانین اداری تخلف محسوب می‌شود و ساماندهی این موضوع به زمان نیاز دارد، البته تعدیل نیرو در این مطرح نشده و تنها ساماندهی نیروهای انسانی مطرح است.

طالبی به‌کارگیری نیروهای درون‌سازمانی به منظور صرفه‌جویی منابع شهری را از رویکردهای مهم شهرداری عنوان کرد و افزود: این مهم از سال ۱۴۰۰ به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت. استفاده از همین ظرفیت‌ها موجب شد کارخانه آسفالت بعد از سه سال و کارخانه سنگ‌شکن بعد از شش سال به چرخه فعالیت بازگردد و تولیدات کارخانه سنگ‌شکن به کارخانه آسفالت جهت استفاده برای معابر عمومی انتقال داده شود.

وی به پروژه زباله‌سوز مرکز استان اشاره و اظهار کرد: این پروژه پس از ۱۴ ماه تعطیلی با رایزنی و حمایت دستگاه‌های نظارتی، سازمان همیاری‌های کشور و مساعدت رئیس‌جمهور در سفر استانی و بازدید از این نیروگاه با تلاش سازمان بسیج سازندگی، پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

شهردار ساری با بیان اینکه تاکنون ۷۵ میلیارد تومان اعتبار دولت سیزدهم به پروژه زیست محیطی زباله سوز ساری تزریق شده است، خاطرنشان کرد: میزان رشد فیزیکی این پروژه در دو ماهه اخیر به اندازه بیست ماهه گذشته بوده است و اگر این روند با همین سرعت ادامه پیدا کند بخش ابنیه تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

طالبی تاکید کرد: یکی از وظایف و مسئولیت‌هایی که در شهرداری ساری به آن توجه ویژه داریم احیای محیط‌زیست است که در این راستا ضمن حفظ محیط زیست شهری و توجه به زیست‌بوم و کاهش آسیب‌های محیط‌زیستی، تصفیه‌خانه شیرابه محل دفن سابق زباله را همچنان فعال نگه داشته‌ایم.

وی به نگاه ترافیکی مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف شهر ساری اشاره و تحول در حوزه ترافیک را از اولویت‌های شهرداری عنوان کرد که به صورت متوازن در مناطق چهارگانه شهری در حال اجرا است.

کد خبر 577689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.