استروژن با نوع شدید کووید-۱۹ مقابله می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هورمون درمانی ممکن است از زنان در برابر مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ محافظت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر هورمون استروژن بر کاهش خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ‌ومیر ناشی از آن در میان زنان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۵۴۰۰ زن مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی ارزیابی کردند.

تقریباً پنج درصد از زنان شرکت‌کننده در مطالعه قبل از تشخیص بیماری کووید -۱۹، تحت هورمون درمانی (HRT) بودند. HRT برای تسکین علائمی مانند گرگرفتگی و بی‌خوابی ناشی از سطوح پایین استروژن و پروژسترون در دوران یائسگی استفاده می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنانی که استروژن مکمل دریافت کرده بودند، ۷۸ درصد کمتر در معرض خطر مرگ‌ومیر در طی شش ماه پس از تشخیص کووید قرار داشتند. البته متخصصان توصیه نمی‌کنند که زنان پس از تشخیص بیماری کووید -۱۹، HRT را شروع کنند تا محافظت بیشتری دریافت کنند.

به گفته محققان، احتمال بستری شدن در بیمارستان و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه، در مردان مبتلا به کووید بیشتر از زنان است. داده‌های ارائه شده از ۳۸ کشور جهان نشان می‌دهد که مردان ۱.۷ برابر بیشتر از زنان در معرض خطر مرگ‌ومیر ناشی از کووید -۱۹ هستند. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده مورد تأیید قرار بگیرد.

کد خبر 577680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.